Brabantia
Cases

Digitaal huishouden voor internationale groei

Lees meer

Doorvertaling van nieuw merkhuis online

Brabantia helpt mensen al decennialang afval scheiden, voedsel bewaren en de was drogen en strijken, met haar huishoudelijke producten. Van origine een productiebedrijf, maar getransformeerd naar een design brand. Door aandacht te geven aan vormgeving en inspiratie om zowel retailers als eindgebruikers direct met het merk te verbinden. Oud en vertrouwd, en toch nieuw en grensverleggend. Als digitale partner helpen we Brabantia sinds 2014 met een geïntegreerde e-commerce omgeving, om de stijgende lijn in het online succes wereldwijd voort te zetten.

brabantia.com
KlantBrabantia
ServicesStrategie & adviesVisual designOptimalisatieUX designAugmented realityMarketingPIM
SpeelveldB2C commerceB2B commerce

2014start van samenwerking
5%meer mobiele transacties na checkout optimalisatie
98/100performance score op desktop

100 jaar geleden en een koninklijk predicaat verder, wordt familiebedrijf Brabantia vandaag gerund door de vierde generatie. Met die ervaring weet ze als geen ander in te spelen op de veranderende huishoudmarkt. Bekend van de knaloranje Patrice voorraadbussen en de populaire afvalemmers op pootjes die een prominente plek verdienen in je keuken. Iconische huishoudelijke producten met oog voor detail, maar ook voor mensen en de wereld. Om het leven thuis een beetje mooier, leuker en duurzamer te maken. Wat een mooi streven is, wanneer blijkt dat we gemiddeld zo’n zes jaar van ons leven kwijt zijn aan huishoudelijke taken. Het zijn kleine dingen zoals een moment in de tuin of een lief gebaar, die het verschil maken. Dat is de gedachte achter alles wat Brabantia doet en wat ze samenvat in: Designed for living.


We hebben een prettige samenwerking met Bluebird Day, waarbij we enerzijds op een leuke manier met elkaar omgaan en anderzijds elkaar scherp houden.

Eric van der Palen

Director D2C bij Brabantia

Slim en stijlvol de wereld veroveren

Startend met een discovery day, waarin we vanuit een schone en opgeruimde plek de strategie en aanpak uitstippelen. We mikken op internationale groei en sterke klantenbinding, twee doelen die we met vaste intervallen evalueren en waar we acties voor volgende periodes op uitzetten.

Internationale groei

Net zoals Brabantia niet weg te denken is uit het Nederlandse huishouden, zou dat ook moeten gelden voor de 90 andere landen waar ze actief is. We versterken een merk dat al decennialang eigentijds en tijdloos is en bouwen aan een diepere klantrelatie met een direct-to-consumer strategie: Brabantia voor bedrijven én eindgebruikers. Om kanaalconflicten met bestaande partners te voorkomen, zorgen we voor een unieke propositie op brabantia.com ten opzichte van andere kanalen. We gaan samen voor groot resultaat in de digitale wereld, al draait het bij Brabantia om de kleine dingen in het leven die het verschil maken.

Efficiëntie voor Brabantia, inspiratie voor bezoeker

Brabantia bedient de eindgebruiker met een direct-to-consumer strategie waarbij de webshop het kloppend hart is. Het is er opgeruimd, schoon en harmonieus, zoals je je eigen huishouden graag zou willen zien. Het is ook de plek voor concurrerende services die je alleen op brabantia.com krijgt. In een harmonieuze stijl, duidelijk font en nette productfotografie.

Een huis vol inspiratie

Met content om de huishoudelijke klusjes leuker te maken, budgetvriendelijke DIY’s en blogartikelen over de beste strijkplank tot nuttige tips voor keukenhulpjes, geschreven in verschillende talen. Er is ruimte voor user generated content om de producten bij anderen thuis te zien én je kunt de populaire afvalemmers in je eigen huis visualiseren met behulp van augmented reality. Dan zie pas goed wat wel of juist niet past in jouw interieur. Liever een afvalemmer met leren bekleding of toch matzwart? Voorkeur voor pootjes of juist zonder? Bezoekers vinden eenvoudig de afvalemmer die het best bij hun smaak en interieur past door de uitgebreide zoekfunctie en het gebruiksvriendelijke design van de webshop. Aan de voorkant inspiratie, aan de achterkant efficiëntie. Voor Brabantia herstructureerden we het technische landschap met een PIM-systeem als centrale database voor het meertalig platform. Zo komen e-commerce, inspiratie en service bij elkaar, zonder concessies.

Grote opknapbeurt voor de gehele klantreis

Veel van de verkoop gebeurt via retailers, daarom wist Brabantia deels niet wie de klanten precies waren. Online optimaliseren is dan net zo lastig als de start van een grote voorjaarsschoonmaak. Met het eigen platform kwam daar verandering in. Maar ook door klanten aan te moedigen om producten te registreren via de webshop, zodat Brabantia meer data opbouwt en klanten zelf relevante informatie ontvangen.

Performance en UX

Het platform zelf kreeg een flinke opknapbeurt in performance en UX. Brabantia kreeg richtlijnen voor contentgebruik en zelf verhoogden we de performance op desktop naar bijna het maximale én verdubbelden we de performance score op mobiel. Ook de checkout pakten we grondig aan door stappen te verduidelijken, microcopy toe te voegen en de opmaak aan te passen. Het resultaat: 5 procent meer transacties op mobiel. Voor het merk met klasse en reputatie, blijven we op zoek gaan naar verbeteringen om nieuwe klanten te verwelkomen en de vloer te vegen met concurrenten.

Samen digitaal huishouden?

Wil je weten waar kansen liggen voor jouw organisatie? Graag een van onze e‑commerce strategen spreken en sparren over jouw uitdagingen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.