b2b & b2c

MyHealthCares

Hét Healthcare center van de toekomst! Met behulp van headless en conversational commerce.

Lees de case

Het proces.

Gezondheidszorg toegankelijk maken

Ieder project start met de positionering en de missie: betrouwbare gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk maken. Last van hooikoorts of stoppen met roken? MyHealthCares.eu brengt je in contact met gereguleerde dokters die je helpen bij de keuze van een veilige en verantwoorde behandelingen.

Als nieuwkomer op de concurrerende healthcare markt start MyHealthCares vanaf nul. Om een plaats te bemachtigen in de markt werd eerst de digitale strategie uiteengezet. Betrouwbare gezondheidszorg toegankelijk maken, dat was het vertrekpunt. Vervolgens kreeg het design invulling. Usability stond hierin centraal. Daarna werd gekeken naar het e-commerce framework, welke allesbehalve standaard is. En daarmee alle potentie heeft om boven concurrenten uit te stijgen!

De questionnaire van MyHealthCares.eu op mobiel

Andere aanpak

MyHealthCares.eu maakt producten toegangelijk die vóór verkoop altijd geaccordeerd worden door een officiële arts. Door middel van het invullen van een vragenlijst beoordeelt een gecertificeerde arts de aanvraag. Na akkoord van de arts wordt het product besteld en uitgeleverd. Gezien deze aanpak werd eerst gekeken naar de doelarchitectuur. Door deze in kaart te brengen, wordt de usability daadwerkelijk centraal gezet. En blinkt MyHealthCares.eu uit in het geven van service en advies.

Proces van MyHealthCares.eu
MyHealthCares homepage

De oplossing.

MyHealthCares.eu heeft een receptioniste die je ondersteunt bij het vinden van het juiste product. Ze heet 'Carrie', een chatbot die je vanuit de homepage leidt naar de juiste productpagina. Vóór checkout wordt beoordeeld of het product geschikt is voor de afnemer. Daarna wordt de bestelling in behandeling genomen. En wordt betrouwbare gezondheidszorg toegankelijk gemaakt.

Met oog op usability

Gezien de bijzondere orderflow kozen we voor een combinatie van Pimcore en Vue Storefront. Complexe vraagstukken – zoals het invullen van de vragenlijst voor checkout – werden op deze manier beantwoord. Een headless oplossing dus, met als frontend een progressive web app. Het resultaat: een extreem snelle laadtijd wat de customer experience enorm verhoogt. Vanwege de gevoeligheid van de receptplechtige recepten is het waarborgen van veiligheid en privacy cruciaal. En dat gebeurt ook: alle data wordt encypted opgeslagen.

Lees meer over headless commerce.

Usability van MyHealthCares.eu

Chatbot Carrie geeft advies 

Service en advies, daar blinkt MyHealthCares in uit! Naast een gebruiksvriendelijk e-commerce platform draagt de chatbot hieraan bij. Chatbot Carrie ondersteunt afnemers bij de keuze van het geschikte product door de juiste vragen te stellen. En de vragenlijst - die vóór het aanvragen van een product ingevuld dient te worden - geeft ook advies. Sommige ongemakken hebben bepaalde (andere) oorzaken waar een afnemer niet vanaf weet. Zo kunnen erectieproblemen veroorzaakt worden door een psychische kwestie, waardoor Viagra geen oplossing biedt. Alleen met eerlijk advies, kun je de status als veilige behandelaar waarborgen.

Meer informatie over chatbots.

Conversational commerce met MyHealthCares.eu

Het resultaat.

Hét healthcare center van de toekomst

In 3 maanden tijd staat een unieke webshop met uiterst hoge usability, veroorzaakt door een razendsnelle laadtijd en behulpzame chatbot. Uiteraard met in acht houding van de veiligheid en privacy van data. En met haar unieke online platform, wacht startup MyHealthCares een groei! Door het mogelijk maken van het eenvoudig vinden van de juiste medicatie, het snel inwinnen van advies en het online afronden van een doktersconsult, is MyHealthCares.eu hét healthcare center van de toekomst.

Logo MyHealthCares.eu

Een gebruiksvriendelijke website met internationaal karakter, waar bezoekers veilig en eenvoudig medicijnen kunnen aanvragen.

Team MyHealthCares

Meer informatie?

Hi! Ik ben Daniël, aangenaam! Ik ben account strategist en marketing manager bij Bluebird Day en werk samen met MyHealthCares om de online doelstellingen te behalen. Wil je precies weten hoe we dit doen?

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6