Mobile development

Onze telefoon is altijd in de buurt. We oriënteren ons dan ook veel via smartphones op aankopen. En het aantal daadwerkelijke aanschaffingen via mobiel groeit nog steeds flink. Don’t miss out!

Lees meer

Mobile als verkoopkanaal

Mobile is als online verkoopkanaal nog altijd groeiende. In 2017 deed 29% van alle Nederlanders regelmatig een aankoop via een mobiel apparaat. Onder millennials was dit zelfs 53%! Bovendien wordt de smartphone heel vaak in de oriënterende fase gebruikt. Dus ook al is er geen aankoop geweest via de smartphone, dan speelt mobile nog steeds een belangrijke rol. Super belangrijk is het dus om te investeren in een fijne mobiele ervaring voor je consumenten! Maar wat zijn de mogelijkheden en waar moet jij voor kiezen?

Wij doen dit voor

Welke opties zijn er?

Een native app of een web app? 

De eerste belangrijke keuze voor jou? Of je een app wil inzetten. Zodat jouw consumenten gemakkelijk via hun mobiel een aankoop kunnen doen. Een app heeft vele voordelen. Zoals sneller en makkelijker filteren, een sneller bestelproces, een langer behoud van het winkelwagentje en toename in herhaalaankopen door push-functionaliteit en customer loyalty mogelijkheden, zoals kortingsbonnen. Een app heeft ook een aantal nadelen. Één van de belangrijkste: consumenten moeten je app eerst downloaden. Bedenk of onderzoek dus eerst goed of jouw doelgroep hiertoe bereid is. Dus of er behoefte is aan de app.

Native app development

Binnen mobile app development kennen we twee grote besturingssystemen: IOS en Android. En allebei hebben ze hun liefhebbers. Beide besturingssystemen kennen een eigen ontwikkeltaal. Dit betekent dus dat je twee apps te ontwikkelen hebt, als je iedereen wil bereiken. Native ontwikkeling houdt in dat je in de eigen taal ontwikkelt. Een van de alternatieven is hybride app ontwikkeling. Dit houdt in dat je één app ontwikkelt die voor zowel IOS als Android te gebruiken is.

Mobile web apps

Een ander alternatief voor native development is een mobile web app. Dit is eigenlijk gewoon een mobiele website die je via de browser opent. Je hoeft dus slechts één keer te ontwikkelen voor zowel IOS als Android en je kunt je reguliere traffic kanalen gebruiken. De drempel van het downloaden die je normaal hebt met een native of hybride app, vervalt hiermee. De echte meerwaarde van verschillende promotionele mogelijkheden die een native app biedt, heb je in dit geval dus niet. Al is push functionaliteit tegenwoordig al wel een mogelijkheid. Daarnaast is het niet mogelijk om met een mobile web app gebruik te maken van de overige native functionaliteiten van een mobiel apparaat, zoals contactenlijst en agenda.

Meer weten over mobile development?

Hi! Ik ben Daniel! Ik ben account strategist en kan je alles vertellen over mobile development. 

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6