Conversie verhoging in je Magento webshop: Vertrouwen.
Een belangrijke factor die zwaar weegt bij de beslissing van een aankoop, is vertrouwen. Het uitstralen van vertrouwen begint al bij de eerste seconden wanneer je bezoeker op je webshop komt. Die eerste indruk is van groot belang. In ons eerste deel over conversieverhoging in je Magento webshop, hebben we het over het uitstralen van vertrouwen. Door aandacht te schenken aan deze tips en tricks, verhoog je de conversie in je Magento webshop.
Affiniteit met de bezoeker in je Magento webshop
Het uiterlijk van je Magento webshop moet perfect aansluiten bij je doelgroep. Je kan als voorbeeld kijken naar de succesvolle Magento webshops van je concurrenten. Ook zal onderzoek naar het consumentengedrag naar je doelgroep je meer inzicht geven in wat belangrijk is voor je bezoeker. Een andere tip is dat jij, als merk, een vriend/vriendin moet willen worden met je bezoeker. Je merk moet klaarstaan voor je bezoeker en hem of haar bieden wat hij of zij nodig heeft. Dit kan al heel makkelijk door het aanpassen van de manier van communicatie (teksten) en de uitstraling van je huisstijl (logo, kleurstijl) in je Magento webshop. Wanneer je affiniteit uitstraalt, creëer je meer vertrouwen, en zal je bezoeker sneller tot een aankoop overgaan.
Toon jezelf bereikbaar binnen je webshop
Door te laten zien dat je bereikbaar bent, zal je bezoeker meer vertrouwen hebben in het overgaan tot een aankoop. Wanneer iets niet goed blijkt te zijn, kan de klant je bereiken. Hieronder een lijstje met tips, om bereikbaarheid te tonen.
- Bied telefonisch support aan, en laat je telefoonnummer makkelijk te vinden zijn. Het gebruik van een mobiel telefoonnummer, kun je beter vermijden. Dit komt erg onprofessioneel over.
- Wil je wel te bereiken zijn op je mobiele nummer? Schakel dan een VoIP nummer in. Dit VoIP nummer straalt een vast telefoonnummer uit, maar wordt aan de achterkant doorverbonden met je mobiele nummer.
- Wanneer je gebruik maakt van een contactformulier, maak deze dan kort en bondig, en laat je klant geen overbodige informatie invullen. Zo maak je het makkelijk voor klanten, en leidt het tot verhoogde conversies.
Maak gebruik van webwinkelkeurmerken
Het wel of niet gebruiken van webwinkel keurmerken is altijd een groot onderwerp van discussie. Er wordt getwijfeld over de daadwerkelijke bijdrage van conversie verhoging. Wij menen dat het gebruik van webwinkel keurmerken in Magento webshops wel bijdragen aan conversieverhoging, mits goed gebruikt. Er moeten namelijk wel een aantal belangrijke keuzes worden gemaakt.
Er is een wildgroei van keurmerken waarbij je webwinkel niet eens door een daadwerkelijke keuring hoeft, en waarbij je tegen betaling een mooi plaatje op je webshop krijgt. Kijk dus alleen naar betrouwbare keurmerken, zoals de Stichting Thuiswinkel en Google.
Tips voor productfoto’s
Productfoto’s, logischerwijs, zeggen alles over je product. Een bezoeker beoordeelt je product dus ook op het plaatje wat te zien is. Belangrijk is om foto’s van goede kwaliteit te laten zien, en die duidelijk zijn. Ook in een standaard template van een webshop moeten productfoto’s er goed uitzien. Zo kunnen klanten de kwaliteit van het product beter beoordelen.
De online shopper is slimmer dan ooit tevoren, houdt daar dus rekening mee. Menig webwinkeliers denken dat flitsende en opvallende shop-applicaties leiden tot een snellere aankoop. Klanten kijken hier recht doorheen, en trappen hier niet in. Houdt je catalogus uniform en simpel, zodat klanten weten waar ze moeten kijken. Maak het de klant makkelijk, dat is je doel.
Een betaalbare, maar professionele Magento webshop laten maken
Weinig geld betalen voor een professionele Magento webshop blijkt vaak lastig. Vooral voor beginnende ondernemers is het moeilijk om een goede start te maken. Er moet aandacht geschonken worden aan dergelijke tips die in dit artikel gegeven worden. Veel webwinkel ontwikkelaars zijn erg goedkoop, maar kijken niet naar belangrijke factoren als deze en leveren een webshop die weer veel te simpel en standaard is, zonder huisstijl. Andere webdesigners hangen een duur prijskaartje aan professionele webwinkels, die je als beginner niet kan betalen. Bluebird Day is uniek in het aanbod, en biedt een voordelige, maar professionele optie aan startende bedrijven. Omdat wij weten dat een goed begin het halve werk is, leveren wij gestandaardiseerde, maar erg professionele Magento webshops aan beginnende ondernemers, die aan alle eisen en standaard punten voldoen die in dit bericht benadrukt worden.
Download gratis whitepaper - 19 Magento optimalisaties
Meer dan de helft van alle Magento webshops is niet volledig geoptimaliseerd, waardoor wordt ingeleverd op snelheid en conversie. Laat jij kansen liggen? Met ruim 20 jaar ervaring als e-commerce agency, brengen we graag de optimalisatiekansen voor je aan het licht. Van het legen van je cache tot het niet goed instellen van de content per store, in deze whitepaper vind je 19 manieren om je webshop te optimaliseren.
Geïnteresseerd? Vul je gegevens in en ontvang de whitepaper in je mail.
Meer weten?
Hi! Mijn naam is Wim, aangenaam! Ik ben commercial director van Bluebird Day. Samen met de teams bouwen wij Magento-oplossingen voor onze klanten. Wil je meer informatie? Geef mij gerust een belletje!
