Blog

Een hoofdstuk over innovatie die je niet mag overslaan

Niet innoveren en je zult doodgaan, dat is wat we horen. Een paar meedogenloze woorden die eigenlijk hartstikke waar zijn. Want innovatie betekent niet gebruikmaken van de nieuwste snufjes of technologieën, het gaat veel verder dan dat.

Zoals de herinrichting van je organisatie of op innovatieve wijze je marketing of logistiek inzetten. Wanneer je op een goede manier innoveert, krijg je bestaansrecht, word je relevanter, verlaag je je kosten of verhoog je relevantie. Maar wat is die 'goede' manier?

Onderzoek van McKinsley wijst uit dat 84 procent van de leidinggevenden innovatie belangrijk vindt voor groei. Toch is slechts een klein deel – pak ‘m beet 15 procent – succesvol. Waarom moeten organisaties dan toch blijven (investeren in) innoveren? En hoe pak je een innovatietraject aan zonder te veel risico te lopen?

Dit jaar zaten we samen met Magnus de expertgroep Innovation for Brands voor en deden we onderzoek naar de innovatiemogelijkheden voor merken. Nu, eind 2020, kunnen we met trots ons hoofdstuk presenteren waarin we zo goed mogelijk antwoord geven op de volgende vragen:

  • Waarom moeten merken innoveren?

  • Hoe kijkt de consument naar innovatie?

  • Hoe kun je bepalen in welke innovatieprojecten je moet investeren?

  • Hoe organiseer je een innovatieproces? Is er een stappenplan?

  • Wat zijn concrete tips om direct mee aan de slag te gaan?

Lees ons hoofdstuk nu via de website van ShoppingTomorrow