KoppelingVoorkom dataverlies, optimaliseer productbeheer

Pimcore en Magento 2 koppeling

Veel systemen kunnen niet opschalen wanneer zowel het productaanbod als de eisen van de markt toenemen. Met de koppeling van je e-commerce platform met Pimcore lukt dat wel en er zijn nog veel meer voordelen.

Lees verder
Bluebird Day

Pimcore en Magento: naadloze integratie voor optimale prestaties

Het handmatig beheren en verspreiden van productdata en content over meerdere verkoopkanalen (webshop, marktplaatsen, fysieke winkels) is tijdrovend en foutgevoelig. Bovendien duurt het lanceren van nieuwe producten of campagnes vaak langer dan gewenst door inefficiënt data- en contentbeheer. Door je Magento platform te koppelen met Pimcore versnel je de time-to-market, verbeter je de klanttevredenheid en verhoog je de bedrijfsefficiëntie. Waar Pimcore je volledige controle geeft over het datalandschap, door het beheer van productinformatie (PIM), digitaal asset management (DAM), en klantdatamanagement (CDP), is Magento het meest gebruikte en veelzijdige e-commerce platforms wereldwijd, dat bekendstaat om haar uitgebreide functionaliteiten, flexibiliteit en schaalbaarheid.

Rogelli

Geïntegreerd platform voor sportliefhebbers

Snel schakelen, slim spelen, dan haal je voorsprong. Voor Rogelli betekende dit een nieuw Magento CMS, gekoppeld met Pimcore. Zo zorgen we ervoor dat de Rogelli de afstand ten opzichte van concurrenten online vergroot.

Waarom Magento 2 koppelen met Pimcore

Een koppeling tussen Pimcore en Magento 2 zorgt ervoor dat de juiste informatie op de juiste plaats is. Een B2C-webshop wisselt productinformatie (zoals prijzen, voorraden, en productbeschrijvingen) uit, waardoor klanten altijd de meest actuele informatie zien. Dat is niet alleen goed voor meer conversie, maar ook voor minder retouren. Voor B2B-webshops zijn er vaak extra lagen van complexiteit, zoals klant specifieke prijsafspraken en voorraadbeheer over meerdere locaties. De koppeling zorgt ervoor dat deze data realtime beschikbaar is, waardoor je beter kunt inspelen op de behoeften van zakelijke klanten. Daarmee is de koppeling vooral interessant voor sectoren waarin uitgebreide en complexe productcatalogi van essentieel belang zijn, zoals retail, groothandel en de maakindustrie.

Hoe wij te werk gaan

Wij koppelen met behulp van een iPaaS-oplossing, waardoor de data uit Pimcore en Magento 2 automatisch gesynchroniseerd wordt. Hiervoor doorlopen we doorgaans onderstaande stappen.

01Discovery & define

We brengen vanuit alle stakeholders de (informatie)behoefte, betrokken processen, systemen en touchpoints in kaart. Daarna werken we het integratielandschap uit en definiëren we de datastromen.

02iPaaS implementatie

Met de iPaaS-oplossing koppelen we e-commerce platformen en PIM-systemen. Flexibiliteit en schaalbaarheid zijn altijd het doel, zodat het meegroeit met je ambitie. Verder zorgt de realtime data-uitwisseling ervoor dat informatie actueel is.

03Integration & mapping

We zetten de integraties tussen Business Central, het e-commerceplatform en PIM-systeem op. Hierbij hoort het instellen van datavelden, het definiëren van datastromen en het waarborgen van dataconsistentie. De integraties maken we visueel voor iedereen begrijpbaar.

04Testen & validatie

Voor de livegang testen we de koppeling uitvoerig, inclusief de hele keten, om zeker te zijn dat alle processen end-to-end werken. Zo borgen we correcte data-uitwisseling zonder dataverlies.

05Go-live & monitoring

Na succesvolle tests implementeren we de koppeling en gaan we live. We monitoren continu de prestaties om eventuele problemen snel te identificeren en daarmee snel op te kunnen lossen. Monitoring zit in onze standaard werkwijze.

Meer weten?

Bij Bluebird Day hebben we ruime ervaring met het integreren van Pimcore en Magento 2 voor diverse merken zoals Brabantia, Hubo en Dyka. We begrijpen de uitdagingen en weten hoe we oplossingen kunnen bieden die echt werken. Wil je weten hoe wij jou kunnen helpen?