Performance optimalisatieIn de volgende versnelling in e‑commerce

Performance optimization

Ben je nog niet bewust bezig met de performance van jouw e‑commerce platform? Door het verschil tussen 1 en 3 seconden laadtijd loop je al 10 procent van je conversies mis. Performance optimalisatie verhoogt je omzet en verbetert je user experience, zonder impact op branding.

Lees verder

Het beste uit jouw pagina’s halen met performance

Om jouw online platform echt naar het volgende niveau te tillen, mag deze wat betreft snelheid niet onderdoen voor concurrenten. Waar de performance audit laat zien waar nog winst te behalen valt, brengen onze performance updates de volledige potentie van jouw webshop naar buiten. Want een lage performance score heeft invloed op meer dan je denkt: sub-optimale gebruikerservaring, lagere posities op Google, minder conversies en als gevolg dus ook een negatieve impact op je omzet. Met een optimale web performance geniet je van de volgende voordelen:

  • Optimale klantervaring
    Met een geoptimaliseerde performance ervaren gebruikers meer plezier bij het navigeren door je frontend. Hierdoor verhoog je meteen de positiviteit tegenover je merkimago, wat uiteindelijk zorgt voor trouwere consumenten.

  • Lagere bouncerates
    Is je website te langzaam, dan loop je het risico dat gebruikers afhaken vanwege de snelheid (of het gebrek daarvan). Zeker wanneer de platforms van je concurrenten merkbaar sneller zijn, is de moderne en zeer kritische consument al snel geneigd om daar hun aankopen te doen.

  • Hogere SEO posities
    De Core Web Vitals zijn belangrijke metrics voor het optimaliseren van performance. Deze zorgen niet alleen voor snellere pagina’s, maar hebben ook een belangrijke rol binnen de algoritmen van Google. Met een goede score op je Core Web Vitals is de kans groter dat jouw webshop hoger eindigt in de zoekresultaten.

Hoe wij jouw platform nóg beter maken

Je performance naar het volgende niveau brengen, begint bij het uitvoeren van een performance audit. Deze analyse laat zien waar er nog kansen liggen om de performance van die pagina omhoog te trekken. Daarna volgt een iteratief proces, waarin per type pagina verschillende optimalisaties uitgevoerd worden. Zo pakken we onder andere de Core Web Vitals op, en kijken we naar de compressie van je afbeeldingen en video’s. Wanneer deze basisstappen zijn doorgevoerd, analyseren we de pagina’s opnieuw om nieuwe actiepunten op te stellen.

Optimaal content beheren

Performance wordt voor een groot deel bepaald door content. Daarom zorgen we ervoor dat - naast alle technische optimalisaties die we voor je realiseren - we ook jouw team trainen. Door middel van een workshop leren we iedereen de ins-and-outs van performance en bieden we praktische best-practices voor iedereen die content produceert of beheert.

Kwalitaria

Friet en burgers snel besteld

Om te concurreren met maaltijdbezorgers, supermarkt services en thuisbezorgd.nl, optimaliseren we op het platform van Kwalitaria voor een fijne gebruikservaring, zodat in ieder geval het plaatsen van een bestelling lekker makkelijk en vlug gaat.

De focus op performance leggen, iets voor jou?

Hoewel elke webpagina gebaat is bij een goede performance, hebben vooral merken die strijden om de aandacht van de klant een grotere behoefte aan snelle laadtijden. Denk aan bedrijven met kleine marges of verkopers van merkproducten die ook elders te koop zijn. Die paar milliseconden aan laadtijd kan de doorslaggevende trigger zijn voor een bezoeker om toch bij een snellere concurrent te shoppen. Ben je jouw platform aan het doorontwikkelen? Juist dan blijft het enorm belangrijk om je performance te blijven monitoren. Met stucturele controlemetingen kom je er snel achter welke nieuwe toevoegingen de laadsnelheid negatief beïnvloeden. Zo bewaak je de performancescore op de lange termijn.

Interesse?

Onze experts zoomen in op alle details die de performance van jouw pagina’s achter de schermen beïnvloeden. Met kleine aanpassingen aan de code zorgen wij dat jouw platform sneller wordt, hoger rankt in Google en meer conversies binnenhaalt.