Strategie
en advies.

Het belang van digital voor merken en retailers wordt steeds belangrijker. Het onderscheidende vermogen en de online ervaring maken het verschil. 

Een ijzerstere strategie.

Succesvol zijn in e-commerce gaat veel verder dan het lanceren van een webshop of klantportaal. De start ligt dan ook bij een ijzersterke e-commerce strategie, met een heldere toekomstvisie en een concrete roadmap voor het transformeren naar een succesvolle omnichannel of multichannel organisatie.

  • Merkstrategie

    Wanneer je jouw doelgroep aan je merk wilt verbinden, dan heb je een sterk fundament nodig. Een blauwdruk waarin je uitwerkt waar jouw merk voor staat, wat je propositie is en hoe je jezelf onderscheid.

    Je wilt als merk een heldere en duidelijke boodschap hebben. Dat begint bij het uitwerken van je merkstrategie. Samen werken we uit wat jouw merk uniek maakt en vertalen we dat door naar je propositie, communicatie en marktbenadering.

    Informatie aanvragen
  • E-commerce strategie

    Welke bedrijfsdoelstellingen zijn er? En wat is ervoor nodig om deze doelstellingen te realiseren? We starten met het strategisch fundament, dit vormt de basis voor hoe we jou en jouw organisatie verder kunnen helpen.
     

    Jouw business en visie goed begrijpen is stap één. Want alleen als we dat goed begrijpen kunnen we je strategisch verder helpen. We raken in dit fundament alles wat ervoor nodig is om de e-commerce doelstellingen te realiseren. Denk hierbij aan het structureren van je e-commerce team, hoe je het beste kunt sturen op resultaat, en we denken ook graag mee op het gebied van interne veranderingen. Hoe ziet je logistieke proces eruit? Kun je handmatig werk automatiseren zodat medewerkers kwalitatieve waarde kunnen toevoegen? En hoe vertalen we jouw visie door naar je marketingactiviteiten en e-commerce platform? We doen alles zodat jij succesvol digitaal kan verkopen.

    Meer over e-commerce strategie
  • Omnichannel & multichanel roadmap

    Je bent als merk of retailer vaak actief op veel kanalen en een veelvoud aan touchpoints. Hoe bepaal je de prioriteit van je roadmap? Hoe zorg je ervoor dat je jezelf richt op de activiteiten met de meeste impact?

    We duiken samen in een aantal workshops in jouw omni- of multichannel strategie. Het startpunt is jouw strategie. Vanuit daar kijken we naar alle interne en externe stakeholders, inventariseren we de kanalen, touchpoints en brengen daar prioriteit in aan. We diepen de processen en systemen uit en kijken naar de contentbehoefte van jouw stakeholders.

    Vervolgens brengen we van de pijnpunten van jouw belangrijkste stakeholders in kaart en vertalen dit door mogelijke oplossingen. Al deze informatie komt samen in een goed onderbouwde en geprioriteerde multi- of omnichannel roadmap.

    Informatie aanvragen

Digitaal als driver voor succes.

Een goede customer experience is belangrijker dan ooit. Een recent onderzoek van PWC heeft aangetoond dat maar liefst 73 procent van de consumenten customer experience een zeer belangrijke rol speelt in de keuze voor een merk en de merkloyaliteit. 

Naast een sterke UX, een onderscheidend design en een goede service is een sterk technologisch fundament essentieel voor een goede klantervaring. Hoe dat fundament eruit ziet is voor iedere merk anders. We helpen je met de juiste keuze van een nieuwe platform of met de audits en optimalisatie van je bestaande omgeving.

  • Technische architectuur en pakketselectie

    Er zijn veel verschillende e-commerce pakketten, allemaal met eigen voordelen. We helpen je met de keuze én de beste inrichting.

    Mogelijk twijfel je over welk pakket het best bij jou past en vraag je jezelf af hoe die keuze je time-to-market en de total cost of ownership beïnvloeden. In deze fase helpen we je met een goed onderbouwde keuze op basis van alle technische en business requirements en tekenen we de optimale architectuur uit.

    Informatie aanvragen
  • Technisch consultancy

    Technologie is een steeds belangrijker onderdeel van je bedrijf. En tegelijkertijd is het vaak complex, ongrijpbaar of onduidelijk. Wij helpen je met heldere analyses en concreet advies.

    Heb je een idee voor een nieuw concept of product en wil je de haalbaarheid toetsen? Of heb je een platform laten ontwikkelen, maar twijfel je over de kwaliteit of schaalbaarheid van de oplossing?

    Onze ervaren technische consultants helpen je dit soort vragen te beantwoorden. Door een heldere analyse van het vraagstuk te maken, verschillende expertises aan te haken en het geheel in begrijpelijke taal uit te werken, zorgen we voor concrete antwoorden op jouw technische vraagstukken.

    Informatie aanvragen
  • Performance audits

    Een snelle website heeft een positieve impact op je conversie en daarmee je omzet. Wij helpen je met inzicht én geven advies over de belangrijkste verbeteringen.

    Door een veelvoud aan browsers, devices en internetsnelheden is er niet één objectieve snelheid van je website. Een goede analyse begint daarom bij het regelmatig testen van je platform. Door geautomatiseerd meerdere keren per dag de performance vanaf een diverse devices en internetsnelheden te meten, brengen we in kaart waar verbetering gewenst is. 

    Daarnaast kijken we naar de ‘perceived performance': hoe snel komt je website over op je gebruikers? Door de interactie met de gebruiker zo snel mogelijk te maken, voelt de website sneller. En dat zorgt voor een hogere gebruikservaring!

    De inzichten uit de verschillende analyses combineren en prioriteren we. Zo weet je exact welke technische aspecten er in de keten geoptimaliseerd kunnen worden en kun je direct aan de slag met de verbeteringen die de laadtijd van je website het meest beïnvloeden.

    Informatie aanvragen

Trotse partnerships

Wij werken hecht samen met onze klanten om het beste resultaat te creëren.

Link to the element

Strategie & advies.

Wij helpen je met ieder e‑commerce vraagstuk en realiseren je beoogde doelstellingen.

Link to the element

Creativiteit & design.

We ontwerpen unieke, gebruiksvriendelijke ervaringen zodat je doelgroep converteert en terugkeert.

Link to the element

Technologie & development.

Van platformkeuze tot ontwikkeling op maat, wij bouwen op basis van jouw business case.

Link to the element

Optimalisatie.

Met marketing, CRO en datagedreven doorontwikkeling, creëren we maximaal rendement.

Meer over strategie?

Hi! Ik ben Daniël, account strateeg bij Bluebird Day. Wil jij als merk of retailketen ook de een ijzersterke e-commerce strategie ontwikkelen? Dan kan ik jou helpen!

Contact opnemen       of     076 204 30 46

Daniel