E-commerce strategyStrategie als basis voor jouw e‑commerce succes

Digital commerce strategy

Wil je als merk groeien, de klantervaring over alle digitale kanalen verbeteren of sneller innoveren? Een sterke strategie helpt je deze kansen benutten en meer. Onze experts helpen je op een manier die bij jouw organisatie past.

Lees verder

Een digitale strategie afgestemd op jouw behoeften

Je bent continu bezig met het beantwoorden van vragen, soms op papier, soms in je hoofd. Wie zijn mijn concurrenten en hoe onderscheid ik mezelf van hen? Wat leeft er onder de doelgroep? Hoe zet ik uitdagingen om in kansen en behaal ik de vooropgestelde doelstellingen? Of het nu gaat om de verkoop verhogen, het ontwerpen van een gebruiksvriendelijk design of een digitale transformatie van de hele organisatie, wij geloven dat alles begint met een plan. Met een doel in de verte maar met heldere taken dichtbij. Wij helpen je dit stapsgewijs te formuleren en selecteren de juiste specialisten voor het werk. Samen zorgen we voor een digitale strategie voor groei.

Kwalitaria

E-commerce strategie voor 100 franchisers

Kwalitaria is een franchiseformule voor lokaal ondernemerschap, waardoor elk van de 100 cafetaria's haar eigen assortiment- en promotiebeleid kan en wil bedienen. Samen bedachten we de ingrediënten voor de ideale omnichannel klantbeleving en bestelreis.

In 5 stappen naar een strategisch fundament

Verwacht geen wollige rapporten de jarenlang in de kast blijven liggen, wij werken naar een concrete roadmap in vijf stappen. Zo navigeren we naar succes, zonder omleidingen of een verkeerde afslag. Pragmatisch en doelgericht: een ijzersterke combi waar we snel bij stap vijf aankomen. Alleen is dat natuurlijk niet de eindbestemming. Het liefst implementeren we ook wat we bedacht hebben, zodat we samen verantwoordelijk blijven voor het resultaat.

  1. Discovery
    We gaan als het ware samen op reis - daarom willen we zo goed mogelijk begrijpen wat je organisatie doet, waar je tegenaan loopt, wie er bij je kopen, welke concurrenten er zijn en waar je hoopt te staan in de toekomst. Alleen dán kunnen we je goed helpen en voorzien van advies. Hiervoor doen we o.a. deskresearch en organiseren we creatieve workshops.

  2. Analyse
    We doen interne en externe analyses. De beschikbare data die je hebt, deel je met ons zodat we geen dubbelwerk verrichten. We analyseren de omgeving op gebied van concurrentie, de markt, mogelijke kanalen, enzovoorts. Op die manier maken we onderbouwde keuzes en geven we datagedreven advies.

  3. Future scoping
    Natuurlijk kunnen we de toekomst niet voorspellen, wel kunnen we samen nadenken over mogelijke ontwikkelingen en de rol van jouw organisatie hierin. Doordat we met meerdere scenario’s rekening houden, zul je als organisatie ook flexibel moeten zijn. Hier houden we rekening mee.

  4. Goal setting
    Wanneer is de uitrol van je digitale strategie een succes? Om dat te kunnen bepalen, stellen we samen doelstellingen op. Zowel abstract en ambitieus, als concreet en meetbaar. Hiervoor gebruiken we meestal de bekende OKR-methode.

  5. Roadmap builder
    Hier bepalen we samen de digitale roadmap die fungeert als jouw routebeschrijving om de vooropgestelde doelen te bereiken. Dit document geeft je concrete instructies in tijd, plaats en met wie. Wij staan ook klaar om je te helpen met de implementatie en realisatie ervan.

Navigeren naar succes?

Van PIM-implementatie tot platformkeuze, wij helpen je met een digitale route van A naar B. Zonder detours of omleidingen. Dat doen we met een sterke e‑commerce strategie. Laten we samen sturen op succes.