E-commerce strategie.

Van een direct-to-consumer strategie, het vinden van de balans tussen branding en conversie tot het faciliteren van internationale groei, wij ondersteunen je graag bij jouw e-commerce strategie.

Onderscheiden in e-commerce

Hoe blijf of word je van toegevoegde waarde voor jouw doelgroep? De ontwikkelingen binnen e-commerce volgen elkaar in snel tempo op. Daarnaast is het belang van digital groter dan ooit. Versterkt door de Corona crisis heeft er een verschuiving plaatsgevonden in het shopgedrag van mensen. 

Hierdoor is de shift naar online in een stroomversnelling geraakt. Dit zorgt ervoor dat meer en andere consumenten online winkelen. Voor merken en retailers betekent dit dat digital nog belangrijker wordt. De online concurrentie zal alleen maar toenemen. Van echt toegevoegde waarde zijn voor je klant is daarom essentieel, het onderscheidende vermogen van retailers en merken gaat de komende jaren het verschil maken. 

Van strategisch fundament naar succes

Hoe zorg je ervoor dat je juist profiteert van de ontstane mogelijkheden? Om succesvol te kunnen zijn is een strategisch e-commerce fundament van essentieel belang. Daarom staan onze e-commerce strategen voor je klaar! Om te onderzoeken wie je doelgroep nu eigenlijk is, hoe je voor hen van onmisbare waarde bent en hoe je je bedrijfsdoelstellingen gaat realiseren. 

Jouw business en visie goed begrijpen is stap één. Want alleen als we dat goed begrijpen kunnen we je strategisch verder helpen. We raken in dit fundament alles wat ervoor nodig is om de e-commerce doelstellingen te realiseren. Denk hierbij aan het structureren van je e-commerce team, hoe je het beste kunt sturen op resultaat, maar we denken ook graag mee op het gebied van interne veranderingen. Hoe ziet het logistieke proces eruit? Kan er simpel handmatig werk worden geautomatiseerd zodat medewerkers kwalitatieve waarde kunnen toevoegen? En hoe vertalen we jouw visie door naar marketingactiviteiten en een e-commerce platform? Alles om uiteindelijk succesvol digitaal te kunnen verkopen.   

 

Uitdagingen voor retailers en merken

Het wordt dus steeds belangrijker om digitaal te onderscheiden. Wij geloven dat uitsluitend de sterkste merken en retailers overblijven. Maar wat betekent dat precies? Tegen welke uitdagingen loop je als merk of retailer eigenlijk aan? Als merk heb je mogelijk te maken met kanaalconflicten wanneer je direct aan de consument wilt verkopen via je e-commerce platform. Wij helpen je om juist te profiteren van 

Goed grip houden

Beginnen vanuit een strategisch fundament klinkt voor de meeste mensen als logisch. Het monitoren van de uitkomsten uit dit fundament ook. Toch gebeurt het te vaak dat we de gestelde doelen uit het oog verliezen en er niet of te laat wordt bijgestuurd, met als gevolg dat je helemaal opnieuw kunt beginnen. Daarom komen we ieder kwartaal bij elkaar om uit te zoomen, de resultaten te bespreken en waar nodig bij te sturen. Op die manier houden we grip. 

Link to the element

Strategie & advies.

Wij helpen je met ieder e‑commerce vraagstuk en realiseren je beoogde doelstellingen.

Link to the element

Creativiteit & design.

We ontwerpen unieke, gebruiksvriendelijke ervaringen zodat je doelgroep converteert en terugkeert.

Link to the element

Technologie & development.

Van platformkeuze tot ontwikkeling op maat, wij bouwen op basis van jouw business case.

Link to the element

Optimalisatie.

Met marketing, CRO en datagedreven doorontwikkeling, garanderen we maximaal rendement.

Meer over strategie.

Hi! Ik ben Daniël, account strateeg bij Bluebird Day. Wil jij als merk of retailketen ook de een ijzersterke e-commerce strategie ontwikkelen? Dan kan ik jou helpen!

Contact opnemen       of     076 204 30 46

Daniel