E-commerce strategyStrategie als basis voor jouw e‑commerce succes

Digital commerce strategy

Wil je als merk groeien, de digitale ervaring voor je klanten over al je kanalen verbeteren of sneller innoveren? Een sterke digitale strategie helpt je deze en andere kansen te benutten. En onze experts helpen je op een manier die bij jouw organisatie past.

Lees verder

Een digitale strategie afgestemd op jouw behoeften

Je bent waarschijnlijk continu bezig met het beantwoorden van vragen, soms op papier, soms in je hoofd. Wie zijn mijn concurrenten? In welk opzicht onderscheid ik mezelf van hen? En wat leeft er precies onder de doelgroep? Hoe zet ik uitdagingen om in kansen om ambitieuze doelstellingen te realiseren? Wij helpen je stapsgewijs naar een sterke digitale strategie om antwoord te geven op deze - en nog veel meer - vragen. We geloven niet in een ‘one-size-fits-all’ aanpak, maar in de juiste specialisten voor jouw uitdaging selecteren. Samen werken we een digitale strategie uit die afgestemd is op jouw behoeften.

Kwalitaria

E-commerce strategie voor 100 franchisers

Kwalitaria is een franchiseformule voor lokaal ondernemerschap, waardoor elk van de 100 cafetaria's haar eigen assortiment- en promotiebeleid kan en wil bedienen. Samen bedachten we de ingrediënten voor de ideale omnichannel klantbeleving en bestelreis.

In 5 stappen naar een strategisch fundament

Van ons hoef je geen dikke rapporten van wollige consultants te verwachten die jarenlang in de kast blijven liggen. Wat dan wel? We werken in 4 pragmatische stappen toe naar een concrete roadmap. Daarmee zijn we natuurlijk nog niet klaar, het liefst implementeren we ook wat we samen bedacht hebben. Heel graag gaan we de uitdaging met je aan zodat we samen verantwoordelijk blijven voor het resultaat.

  1. Discovery
    Om met je mee te kunnen denken en je van goed advies te kunnen voorzien, zullen we je eerst echt goed moeten begrijpen. Door een aantal creatieve workshops komen we alles van je te weten. Wat is de geschiedenis van je organisatie? Wat is jullie missie, visie en wie is je huidige doelgroep? Wie zijn je concurrenten en hoe onderscheid jij jezelf ten opzichte van hen? We bereiden onszelf goed voor door deskresearch te doen én alvast telefonisch de verwachtingen met elkaar af te stemmen.

  2. Analyse
    We interviewen je doelgroep, analyseren concurrenten, je beschikbare data, kanalen en de markt. Hierdoor kunnen we goed onderbouwde en datagedreven keuzes maken. Alle informatie die je al hebt deel je vooraf met ons, zodat we geen dubbel werk verrichten.

  3. Future scoping
    Waar we in de eerste 2 stappen vooral hebben gekeken naar het heden, kijken we in deze stap naar de toekomst. Natuurlijk kunnen we de toekomst niet voorspellen, wel kunnen we samen nadenken over mogelijke toekomstige ontwikkelingen en de rol van jouw organisatie hierin. Doordat we met meerdere scenario’s rekening houden zul je als organisatie ook flexibel moeten zijn.

  4. Goal setting
    Wanneer is de uitrol van je digitale strategie een succes? Om dat te kunnen bepalen, stellen we samen ambitieuze doelen op. Dit is altijd een combinatie van abstracte doelen en concrete meetbare doelstellingen. Hiervoor gebruiken we bijvoorbeeld de bekende OKR methode.

  5. Roadmap builder
    In stap 5 komt alles bij elkaar en stellen we samen de strategische digitale roadmap op, zodat we die ambitieuze doelen behalen. Uiteindelijk ontvang je van ons de uitwerking in de vorm van een digitaal document, waarin alles uit de eerdere stappen samen komt. Heel graag helpen we ook met de realisatie van wat er op de roadmap staat. Zo voelen we continu de verantwoordelijkheid om er een succes van te maken.

Op zoek naar een partner?

Van PIM-implementatie tot platformkeuze tot kanaalkeuze, wij helpen je graag vooropgezette doelstellingen omzetten naar concrete resultaten. Daar worden we warm van. Neem gerust eens contact op.