Ontwikkelen met Machine Learning en AI.
Innovatief en efficiënt. Maak het de consument eenvoudiger met de inzet van machine learning of artificial intelligence.

Slimme technologie
De termen machine learning en artificial intelligence (kunstmatige intelligentie) vliegen je tegenwoordig om de oren. Maar de toepassingen worden dan ook al ontzettend veel gebruikt. Misschien besef je het zelf nog niet: maar de techniek is dichterbij dan je denkt, misschien zelfs in je broekzak! En daarmee bedoelen we Siri, jouw persoonlijke assistent van Apple. Maar wat zijn nou de verschillen tussen beide technologieën? En wat kun je er uiteindelijk mee?

Ontdek artificial intelligence en machine learning
Artificial intelligence
We spreken van kunstmatige intelligentie op het moment dat een computer in staat is om te slagen voor een turingtest. Dit is een test waarbij de bezoeker niet langer het idee heeft dat hij met een computer communiceert, maar met een fysiek persoon. Maar zo ‘simpel’ is de technologie niet. Het bestaat uiteindelijk uit 4 belangrijke onderzoeksgebieden:
- De taal die gesproken wordt tussen mens en computer moeten correct worden geïnterpreteerd;
- De computer moet kunnen terugvallen op een voorgaand gesprek. Hij onthoudt dus opgedane kennis;
- De computer is in staat om zelf tot nieuwe inzichten te komen op basis van de informatie die hij al eerder in een gesprek heeft ontvangen;
- Machine learning; de computer past zich aan nieuwe situaties aan.

Machine learning
Bij machine learning komt het erop neer dat een machine het vermogen bevat om zich aan te passen aan nieuwe situaties. Iedere situatie brengt informatie voort en machine learning wordt gebruikt om hier patronen in te ontdekken en te gebruiken. Eigenlijk stelt de machine zelf bepaalde regels op door middel van algoritmes. Hierdoor kan bepaalde input worden gekoppeld aan bepaalde output. De technologie is daardoor een onmisbaar onderdeel van het onderzoeksgebied van kunstmatige intelligentie. Het zorgt er namelijk voor dat een machine zichzelf kan verbeteren.

Gratis e-commerce magazine voor merken
De behoeften van de consument en de mogelijkheden van tech blijven veranderen, het is aan jou om daarop in te spelen voordat je concurrenten dat doen. In de Merkwijzer gaan we in op de meest ‘merk’-waardige trends, de rol van duurzaamheid en hoe je inzet op (nieuwe) technologie.
Meer weten over onze e-commerce oplossingen?
Hi! Ik ben Wim, aangenaam! Ik ben commercial director bij Bluebird Day en kan je alles vertellen over kansen van AI. Geef me gerust een belletje!
Neem contact op of bel me op 076 204 304 6
