Verwonder met
AR in e-commerce.

Het gouden tijdperk van augmented reality (AR) in e-commerce is aangebroken. De technologie heeft bewezen resultaat geleverd voor verschillende organisaties, zo ook voor onze klanten. Benieuwd naar de mogelijkheden van AR?

Augmented reality mogelijkheden online voor e-commerce organisaties

Augmented reality in e-commerce.

In principe is al lang aangetoond dat consumenten - jong en oud - augmented reality (AR) gemakkelijk adopteren. Het is de reden waarom jaren geleden iedereen op straat Pokémons ving en op het bureau kantoor leeuwen en dino’s projecteerde via Google. 

Het belang van augmented reality (AR) voor e-commerce organisaties is ook aangetoond. Met virtuele paskamers kun je je bezoekers moeiteloos kleding laten passen of met een app een kleur lippenstift uit laten proberen. Een bankstel in je woonkamer visualiseren? Ook dat kan eenvoudig met gebruik van AR. Hoe deze technologie jaren geleden als gimmick werd bestempeld, is het dat allang niet meer. AR brengt meer conversie (online) teweeg, levert unieke en onvergetelijke ervaringen aan je klanten en draagt bij aan het verminderen van retouren.

 

Augmented reality voor Kunstgras

In 2018 ontwikkelden we voor onze klant Kunstgrasnet een AR-oplossing om verkoop te stimuleren en het bestelproces te versimpelen. We zagen namelijk dat de consumenten het lastig vond om de oppervlakte van het terras op te meten en een keuze te maken tussen verschillende types kunstgras. Om het bestellen van kunstgras leuker en vooral veel makkelijker te maken, ontwikkelden we een AR-functionaliteit waarmee gebruikers - gewoon in de browser - de benodigde m² nauwkeurig kunnen opmeten en verschillende type kunstgras visualiseren, om vervolgens binnen dezelfde omgeving af te rekenen. 

Augmented reality (AR) in e-commerce voor Kunstgras

Augmented reality voor Brabantia

Als merk met een D2C strategie is het belangrijk om een onderscheidende propositie op je eigen kanaal te creëren, door echt waarde toe te voegen aan de klantreis en meerwaarde te bieden ten opzichte van de andere kanalen. Voor onze klant Brabantia is dat: “Enjoy the doing”. Enerzijds met een contentplatform voor de huishoudelijke klusjes, anderzijds gebeurt dat door te inspireren met prachtige fotografie, video’s en de mogelijkheid om je eigen product te ontwerpen én via augmented reality in je interieur te plaatsen. 

augmented reality (AR) voor Brabantia voor direct to consumer strategie

Augmented reality toepassingen voor retailersGratis whitepaper - 5 waardevolle AR-toepassingen

Het wordt steeds moeilijker om je doelgroep te bereiken, om ze te verbinden en over te halen tot een aankoop. Het zijn redenen waarom augmented reality (AR) bij velen op de agenda staat. Deze whitepaper inspireert je met de diverse AR-toepassingen en legt uit wat je moet doen om met AR te starten.

Download whitepaper   
 

AR in e-commerce?

Benieuwd naar de mogelijkheden van augmented reality (AR) voor jouw organisatie? Heb je al ideeën? Hi, mijn naam is Daniel en ik denk graag met je mee over concrete AR-toepassingen voor jou!

Contact opnemen       of     076 204 30 46