Innovatiesprint

Hoe zou jij vinden om geheel kosteloos te innoveren zonder het risico van innoveren zelf te lopen? Om zelf aan de basis te staan van innovatieve technieken, zoals augmented reality of conversational interfaces. Klinkt interessant?

Innoveren in e-commerce met innovatiesprints

Innoveren in sprints

Eens per kwartaal plannen we een innovatiesprint samen met een van onze klanten. Dit doen we volledig gratis. Tijdens zo'n innovatiesprint worden vijf developers volledig vrijgepland om de nieuwste ontwikkelingen en innovaties in de praktijk te brengen. Op die manier dagen we onszelf uit om echt te vernieuwen. En maken we ons werk nog leuker! Want wie wil er nu niet aan de basis staan van nieuwe oplossingen?

Innoveren in een innovatiesprint

Stap 1: Innovatie bepalen

Ieder kwartaal staat in het teken van een innovatief thema, bijvoorbeeld conversational systems. Dat thema gebruiken we als input voor de innovatiesprint zodat we alle opgedane kennis direct kunnen toepassen. Aan het begin van ieder kwartaal organiseren we een kick-off waarbij het hele Bluebird Day team samenkomt. De innovatiemogelijkheden vliegen over tafel en vervolgens kiezen we het leukste, meest innovatieve en toffe idee! Uiteraard koppelen we dit aan een klant waarin dit in hun bedrijfsstrategie past. 

Analyse naar klant en innovatie om de innovatiesprint te bepalen

Stap 2: Scrum werkwijze

Wij werken met Scrum, een Agile werkwijze. Dit betekent dat onze developers in sprints van twee weken werken, en dat in die twee weken een bepaald project volledig centraal staat. Hiermee wordt de effectiviteit van het team verhoogd door korte lijnen, snelle communicatie, veel betrokkenheid, gerichte focus en nauwe samenwerking. En dit resulteert weer in een optimale return on investment. 

Innoveren op basis van scrum werkwijze

Stap 3: Samen resultaat 

Het resultaat? Geen prototype, maar een deliverable product. We innoveren mét de klant. We bespreken de mogelijkheden samen. We bepalen de richting samen. En bouwen een feestje wanneer we klaar zijn. Ook samen. In het vorige kwartaal hebben we met doe-het-zelf-zaak Hubo gesprint en het eindresultaat daarvan was chatbot 'Hubbot'. De strategie van Hubo is gericht op service en daarom past Hubbot, welke klanten advies geeft tijdens het klussen, perfect bij hun strategie. 

 

Samen resultaat leveren met een innovatiesprint

Meer weten?

Hi! Ik ben Wim, aangenaam! Ik ben commercial director bij Bluebird Day en ik kan je alles vertellen over innovaties in e-commerce en hoe wij deze innovaties in de praktijk brengen in onze innovatiesprints. Geef me gerust een belletje!

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6