Hartog Wonen

Het inspirerende e-commerce platform van Hartog Wonen zorgt voor drukte op de winkelvloer!

Lees de case

Het proces.

Customer journey centraal

Fijn wonen en goed slapen. Daar staat Hartog Wonen voor. Al bijna 60 jaar levert Hartog Wonen kwaliteit, betrouwbaarheid en veelzijdigheid op woon- en slaapgebied. De twee fysieke winkels worden druk bezocht. Maar komen deze bezoekers in eerste instantie ook al langs via het online kanaal? Welke weg volgt de consument precies? Interessante informatie om te achterhalen. Want deze woongigant wil in de toekomst 10% extra bezoekers genereren per jaar. Hoe? Door de online zichtbaarheid aan te pakken. Een leuke uitdaging volgde: online bezoekers motiveren om naar de offline winkel te komen!

Lees meer over digitale strategie

Een eigentijds platform

De online omgeving van Hartog Wonen was al zo’n 5 jaar niet meer vernieuwd, waardoor de techniek verouderd was. Daarnaast was er weinig aandacht besteed aan een online strategie. Tel daar nog bij op dat de behoeftes van klanten door de jaren flink veranderd zijn en je komt eigenlijk maar tot één conclusie: een opfrisbeurt was hard nodig! Wij creëerden een nieuw e-commerce platform die makkelijk doorontwikkeld kan worden. En perfect aansluit bij de huidige trends.

Lees meer over e-commerce oplossingen

Goed beheerbaar en uit te breiden

Een nieuw platform, in lijn met de visie van de organisatie, als online visitekaartje van het bedrijf. Dat is gelukt. Maar eigenlijk het startpunt. Want het platform is goed door te ontwikkelen in de toekomst. En door Hartog Wonen zelf goed te beheren. Hierdoor is Hartog Wonen in staat het platform geheel eigen te maken en het optimaal te benutten. Met de juiste online content wordt het mogelijk het merk te versterken en de betrouwbaarheid en service te verhogen. 

Lees meer over online marketing

De oplossing.

Bezoekers aantrekken

De online bezoeker inspireren en motiveren een bezoek te brengen aan de winkel. Makkelijk gezegd. Maar hoe hebben we dit gedaan? We hebben gebruik gemaakt van banners die automatisch en willekeurig veranderen per pagina, zodat de bezoeker wordt verrast. Ook hebben we een blog module geïmplementeerd. Dit is een effectieve manier om de bezoeker te informeren en te inspireren. Bijvoorbeeld met nieuwtjes, tips en aankondigingen voor events. 

Maximale content vrijheid

De oude omgeving was verre van optimaal voor de beheerder. Het aanpassen van teksten en/of afbeeldingen was een tijdrovend en complex proces. Daar hadden wij wel een passende oplossing voor! We hebben widgets gebouwd in de nieuwe omgeving. Deze widgets zijn makkelijk te beheren door de gebruiker zelf. Hierdoor zijn tekst en afbeelding binnen een handomdraai geregeld. Daarnaast kan ook de opbouw van een pagina zelf worden aangepast. Handig, toch? 

Backoffice integratie

Hartog Wonen werkt met diverse leveranciers met allemaal weer eigen systemen. Daar moest een simpele samenwerking tussen ontstaan. Daarom hebben we binnen de nieuwe omgeving met onze zelfontwikkelde Magento 2 connector een koppeling gemaakt tussen het platform en de verschillende datakanalen. Hierdoor worden de productgegevens van de leveranciers automatisch gesynchroniseerd binnen de nieuwe omgeving. Super efficiënt!

Meer weten over deze case?

Hi! Ik ben Giwanni, aangenaam! Ik ben account manager bij Bluebird Day en werk samen met Hartog Wonen om de online doelstellingen te behalen.

Wil je precies weten hoe we dit doen?

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6