b2b & b2c

Delivering beauty voor John Beerens.

Let maar op, johnbeerens.com wordt de nummer 1 beautywebshop van Nederland!

Lees de case

Het proces.

Strategiefase & design sprint

Net als een glanzende haardos, bereik je e-commerce succes ook niet van het ene op het andere moment. Een goed plan van aanpak en analyse van de verbeterpunten is essentieel. Bij een e-commerce projecten noemen we dit een ijzersterke strategie. We hebben de oude webshop geanalyseerd op de grootste kansen voor meer traffic, een hogere conversie en orderwaarde. En in een Design Sprint het strategische voorwerk verricht: persona's bepaald, doelen concreet gemaakt en de uitdagingen in kaart gebracht.

Lees meer over digitale strategie.

Delivering beauty

Het digitale winkelconcept van johnbeeerens.com heeft een ware metamorfose gekregen. De nieuwe strategie ‘delivering beauty’, die inhoudt dat johnbeerens.com klanten wil helpen het beste uit zichzelf te halen, komt terug in elke stap van de klantreis. Bezoek je de webshop, dan word je geïnspireerd met blogs en vlogs. En ontvang je adviezen en tips over favoriete producten die jouw look compleet maken. Een vreselijke bad-hair-day of andere prangende vraag? Don't worry, het care-team is er voor jou!

Dé nummer 1

Bij alle belangrijke stappen die bezoekers doorlopen op de website, zorgen we voor toegevoegde waarde. Niet zomaar natuurlijk, het levert mooie cijfers op. Groei in verkeer, betere marges en meer blije en terugkerende klanten. Precies wat we nodig hebben in het streven om de nummer 1 webshop van Nederland te worden! Concreet betekent deze ambitie voor johnbeerens.com: binnen 2 jaar 50% meer omzet realiseren. Cool! Die uitdaging gaan we graag aan. Samen Champions League spelen, daar gaan we voor! 

De oplossing.

Magento 2 platform met koppelingen

Als oplossing hebben we niet alleen gekozen om een nieuw Magento 2 e-commerce platform te realiseren. Ook de implementatie van een nieuw ERP pakket en het overstappen naar een nieuw Warehouse Management Systeem (WMS) zijn belangrijke stappen geweest in het proces. Bovendien is de gehele organisatiestructuur van John Beerens herzien. Alles in het teken van delivering beauty. Oftewel: klanten écht goed helpen!

Sneller de perfecte producten vinden

Door intelligente productfiltering, slimme sortering van producten vindt een bezoeker snel de juiste producten. Per artikelgroep wordt volledig geautomatiseerd bepaald welke producten jouw verzorging compleet maken. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een stijltang? Dan krijg je naast een overzicht van de beste stijltangen ook advies over producten die haarbeschadiging voorkomen. 

Slimme communicatie via chatbot

Delivering beauty gaat zelfs nog verder dan alleen de website. Zo hebben we ook ingezet op een chatbot via Facebook Messenger rondom black friday. Klanten kregen berichten met vlogs, styling tips & tricks en konden direct relevante producten bekijken en bestellen. Een interactieve en slimme communicatievorm waarmee extra verkoop te realiseren is!

Het resultaat.

+83 %
Meer traffic naar de website tijdens Black Friday.
+40 %
Meer omzet op Black Friday.
+166 %
Omzetgroei.

In Bluebird Day heb ik een sterke partner gevonden die mij verder kan helpen.

John Beerens, Eigenaar

Meer weten over deze case?

Hi! Ik ben Daniel, aangenaam! Ik ben account strategist & marketing manager bij Bluebird Day en werk wekelijks samen met JohnBeerens.com om de online doelstellingen te behalen. Wil je precies weten hoe we dit doen?

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6