b2b & b2c

TechniekSpecialist

Met het leveren van meer dan 20.000 producten op maat, biedt een PIM-systeem uitkomst!

Lees de case

Het proces.

Internationale groei in progress

Al meer dan 40 jaar dé TechniekSpecialist! TechniekSpecialist bedient voornamelijk bedrijven in technische componenten voor machines. Door de grote hoeveelheid producten werd de vraag naar een geavanceerd systeem groter. TechniekSpecialist draaide op Magento 1, waarbij er veel handmatig werk werd verricht. Eén voor één producten updaten is niet meer van deze tijd. Daarnaast is het een tijdrovende klus en is de foutgevoeligheid enorm, zeker wanneer je werkt met meerdere systemen waarin data wordt opgeslagen. 

Samen met TechniekSpecialist, opgezet door Spanpartner B.V., bedachten wij een innovatieve manier om consistentie in productdata te creëren. Consistentie is een essentieel onderdeel voor een webshop die producten op maat levert voor machines. Vanuit de ambitie om internationaal te groeien ontstond de vraag om een systeem te implementeren, waarmee land-specifieke teams consistent productinformatie kunnen verwerken.

Internationaal platform techniekspecialist

Nieuwe start, nieuw design

De digitale strategie en de oplossing die wij voor ogen hadden, werd snel in gang gezet. Dit gebeurde echter niet voordat er besloten werd om ook de website in een nieuw jasje te gieten. Om het internationale karakter kracht bij te zetten, is de nieuwe shop-url Tech-specialist.com opgezet.

Techniekspecialist homepage

De oplossing.

Magento 2 Commerce met koppelingen

Voor een internationale speler als TechniekSpecialist, die producten op maat aanbiedt, is het enorm belangrijk dat productdata vanuit één platform wordt gemanaged. Het assortiment wordt keer op keer uitgebreid en aangepast. Om het overzicht te bewaren, had TechniekSpecialist een handzaam en consistent systeem nodig. Als oplossing is gekozen voor Magento 2 Commerce met koppelingen, omdat TechniekSpecialist voornamelijk B2B klanten bedient. Met Magento 2 Commerce is het mogelijk om over diverse B2B-features te beschikken. Hierdoor wordt informatie van bedrijven en medewerkers sneller en makkelijker in Magento opgeslagen.

Lees meer over Magento 2

Belangrijke stap in e-commerce succes!

Om alle informatie centraal te beheren hebben we binnen de nieuwe omgeving een koppeling gemaakt tussen Magento 2, SAP en een PIM-systeem. De koppeling met SAP zorgt ervoor dat de orderverwerking soepel verloopt en de voorraad up-to-date is. Zowel een goede samenwerking tussen systemen en interne bedrijfsprocessen als de internationale processen, waren een belangrijke stap in het e-commerce succes voor TechniekSpecialist.

vraag je orderstatus op bij tech-specialist.com

Sneller producten verrijken

De implementatie van Pimcore, een Product Information Management systeem, was van groot belang bij dit bedrijf. In een PIM-systeem is het gemakkelijk om de producten en de daarbij horende productinformatie via één centrale database te organiseren én te verspreiden. De producten worden vanuit SAP met de basisdata naar het PIM-systeem gestuurd. Hier worden ze verrijkt en worden productrelaties aangemaakt. Wat voorheen met de hand werd ingevoerd, is nu binnen enkele seconden geregeld! 

Lees meer over PIM-systemen.

Alles centraal binnen één systeem met PIM

Voor elkaar! 

Het was geen eenvoudige klus. Complexe data verwerken, zodat alle productinformatie ook wereldwijd goed wordt weergegeven, vergt veel precisie. Het PIM-systeem is zo ingericht dat er relaties worden gelegd tussen de verschillende producten en onderdelen die TechniekSpecialist aanbiedt. Land-specifieke teams kunnen gemakkelijk hun eigen platform beheren.

UX en usability van tech-specialist.com

Het resultaat.

Eén centraal punt

Deze workflow geeft een shop als TechniekSpecialist de mogelijkheid om op een efficiënte manier te groeien. Door het inbouwen van een PIM-systeem en deze te koppelen aan de overige datasystemen Magento en SAP, ontstaat er een duidelijke structuur binnen de organisatie én in het online assortiment. Eén centraal punt betekent efficiënter werken én alle bedrijfsdata gemakkelijk organiseren.

+47 %
Verhoging van de totale business efficiëntie in 6 maanden.
+107 %
Stijging in gemiddelde orderwaarde.
+127 %
Conversieratio.

Meer weten over deze case?

Hi! Ik ben Richard, sales manager bij Bluebird Day. Ik was van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling van TechniekSpecialist. Heb je vragen naar aanleiding van deze case?  

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6