b2b & b2c

Techniek Specialist

Met meer dan 20.000 producten op maar leveren biedt een PIM-systeem de oplossing!

Lees de case

Het proces.

Internationale groei in progress

Al meer dan 30 jaar dé techniek specialist. Tech-specialist.com bedient zowel consument als de zakelijk markt in onderdelen voor machines. Door de hoeveelheid producten werd de vraag naar een beter systeem groter. Tech-specialist.com draaide op Magento 1, waarbij veel handmatig werk werd verricht. Eén voor één producten updaten is niet meer van deze tijd vinden wij. Daarnaast is het een tijdrovende klus en is de foutgevoeligheid enorm, zeker als je werkt met meerdere systemen, waarin de data wordt opgeslagen.

Samen met Tech-Specialist.com, opgezet door Spanpartners B.V., bedachten wij een innovatieve manier om consistentie in productdata te creëren. Een essentieel onderdeel voor een webshop dat onderdelen op maat levert voor machines. Vanuit de ambitie om internationaal te groeien, ontstond de vraag om een systeem te implementeren, waarop land-specifieke teams consistent productinformatie kunnen verwerken.

Internationaal platform tech-specialist.com

Nieuwe start, nieuw design

De digitale strategie en de oplossing die wij voor ogen hadden, werd snel in gang gezet. Maar niet voordat er besloten werd om ook de website in een nieuw jasje te gieten. En om het internationale karakter vast kracht bij te zetten, is de nieuwe shop-url tech-specialist.com opgezet. 

Techniekspecialist homepage

De oplossing.

Magento 2 Commerce met koppelingen

Voor een internationale speler als Tech-specialist.com, die producten op maat aanbiedt, is het enorm belangrijk dat de productdata vanuit één platform wordt gemanaged. Het assortiment wordt keer op keer uitgebreid en aangepast. Om het overzicht te bewaren, had Tech-specialist.com één handzaam, consistent systeem nodig. Als oplossing is gekozen voor een Magento 2 Commerce met koppelingen, omdat Tech-specialist.com veel B2B klanten bedient en hierin de juiste B2B-features zitten. Hierdoor wordt informatie van bedrijven en medewerkers gemakkelijker in Magento opgeslagen.

Lees meer over Magento 2

Belangrijke stap in e-commerce succes!

Om alle informatie centraal te beheren hebben we binnen de nieuwe omgeving een koppeling gemaakt tussen Magento 2, SAP en een PIM-systeem. De koppeling met SAP zorgt ervoor dat de orderverwerking soepel loopt en de voorraad up-to-date is. Een goede samenwerking tussen systemen en de interne bedrijfsprocessen, maar ook de internationale processen, zijn een belangrijke stap in het e-commerce succes voor Techniek specialist.

vraag je orderstatus op bij tech-specialist.com

Sneller producten verrijken

De implementatie van Pimcore, een Product Information Management systeem, was ook van groot belang bij dit bedrijf. In een PIM-systeem is het gemakkelijk om de producten en de daarbij horende productinformatie via één centrale database te organiseren én te verspreiden. De producten worden vanuit SAP met de basisdata naar het PIM-systeem gestuurd. Hier worden ze verrijkt en worden productrelaties aangemaakt. Wat voorheen met de hand werd ingevoerd, is nu binnen enkele seconden geregeld! 

Lees meer over PIM-systemen.

Alles centraal binnen één systeem met PIM

Voor elkaar! 

Het was geen eenvoudige klus. Complexe data verwerken, zodat alle productinformatie ook wereldwijd goed wordt weergegeven vergt veel precisie. Het PIM-systeem is zo ingericht dat er relaties worden gelegd tussen de verschillende producten en onderdelen die Tech-specialist.com aanbiedt. Land-specifieke teams beheren nu gemakkelijk hun eigen platform.

UX en usability van tech-specialist.com

De oplossing.

Eén centraal punt

Deze workflow geeft een shop als Tech-Specialist.com de mogelijkheid om op een efficiënte manier te groeien. Door het inbouwen van een PIM-systeem en deze te koppelen aan de overige datasystemen Magento en SAP, ontstaat er een duidelijke structuur binnen de organisatie én in het online assortiment. Eén centraal punt betekent efficiënter werken én alle bedrijfsdata gemakkelijk bij elkaar. 

Meer weten over deze case?

Hi! Ik ben Richard, sales manager bij Bluebird Day. Ik ben van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling van Tech-Specialist.com. Dus, heb je vragen naar aanleiding van deze case, dan geef ik je daar graag antwoorden op. 

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6