VIA VAI - Groei in conversie en merkbeleving

Groei in conversie en merkbeleving.

Weg van het alledaagse. Op naar een stoer, trendy en converterend platform voor de modieuze vrouw!

Het avontuur.

Al 25 jaar brengt VIA VAI Italiaans design naar de schoenenkasten van Amsterdam tot Oslo. Vrouwen onderdompelen in inspiratie en beleving en keer op keer verrassen! Dat is waar de nieuwe VIA VAI website voor moest gaan zorgen. Daarom zocht het stijlvolle modemerk een uiterst flexibel e-commerce platform dat niet alleen de merkbeleving zou versterken, maar ook zou zorgen voor een betere klantervaring én meer conversie.

ClientVIA VAI Shoes
Websiteviavaishoes.com
ServicesDesignDevelopmentMagentoIntegratie PlusMakerCRO

De oplossing.

In de afgelopen jaren is de focus van de online omgeving van VIA VAI verschoven van puur branding naar een kanaal dat ook moet converteren. We hebben daarom een design gemaakt dat het product centraal zet, van cleane en converterende shop pagina’s tot belevingswerelden die direct shoppable zijn. Om de gewenste flexibiliteit aan VIA VAI te bieden, is gekozen voor Magento 2 - inclusief een visuele pagebuilder. Daardoor heeft VIA VAI alle vrijheid om zelf campagne pagina's te maken en uit te breiden.

12

Inspiratie en shopping.

Schoenen maken de vrouw. Daarom vindt VIA VAI het belangrijk om vrouwen te inspireren met mooie looks. Op het nieuwe platform wordt de nieuwe collectie schoenen geshowd in prachtige lookbooks. En door hotspots bij de foto's kunnen de producten eenvoudig aangeschaft worden. Het lookbook is niet de enige plaats waar inspiratie haar weg vindt. Door een integratie met Instagram en via de eigen blog helpt VIA VAI vrouwen om het beste uit hun schoenen te halen.

Visueel shoppen

De nieuwe, interactieve lookbooks maken shoppen leuk en makkelijk!

Volledig geïntegreerd.

Een van de leuke uitdagingen was de integratie van Magento 2 met het ERP-systeem Plusmaker (van GenCom). Door de volledige integratie worden niet alleen producten, categorieën, prijzen en voorraden efficiënt centraal beheerd. Ook worden automatisch klanten, orders en zelfs retouren verwerkt. Dit zorgt ervoor dat alle data up to date is en de processen schaalbaar genoeg zijn om grote aantallen orders aan te kunnen.

1