Blog

Nespresso kiest Bluebird Day als e‑commerce partner

Na een intensief pitchtraject heeft Nespresso, wereldwijd bekend van de hoogste kwaliteit koffie en machines, gekozen voor Handpicked agencies als digitale partner.

Na een intensief pitchtraject heeft Nespresso, wereldwijd bekend van de hoogste kwaliteit koffie en machines, gekozen voor Handpicked agencies als digitale partner.

Nespresso heeft als doel om de meest optimale customer experience aan haar klanten aan te bieden en was daarom op zoek naar een full-service partner die deze doelstelling kon verwezenlijken. Arjen Woortman, e-commerce manager van Nespresso: “Nespresso ziet in Handpicked de ideale partner, omdat ze zowel technisch als creatief de juiste expertise in huis hebben, zonder daarbij de performance uit het oog te verliezen. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”

Directeur en oprichter van Handpicked agencies Rob Peters voegt hier aan toe: “Dit partnership voelt echt als een bevestiging dat we op de juiste weg zijn. Klanten hebben een specifieke behoefte en zoeken gespecialiseerde agencies. In de praktijk blijkt echter dat ze meer nodig hebben dan ze in eerste instantie dachten en dan schakelen we de juiste agencies en specialisten in. Zo vormen we het juiste Handpicked team rondom de klantvraag.”

Bluebird Day voor Nespresso

Handpicked agencies is een familie van award winning digital & creative agencies. Het collectief bestaat sinds 2018, maar startte in 1999 al onder de naam E-sites. De familie bestaat uit zes labels, die ieder hun eigen specialiteit en kracht benutten. Binnen de Handpicked familie werken Bluebird Day en Weekend Creative Agency samen aan een innovatieve headless oplossing, waarmee Nespresso in staat is om meer klantgerichte content aan te bieden. Flexibiliteit en creativiteit staan hierbij centraal. Daarnaast gaat online marketingbureau Fingerspitz aan de slag met een performance gerichte aanpak met oog op personalisatie.

Wij zijn de e-commerce specialist binnen Handpicked agencies en trots op deze nieuwe samenwerking. Wim La Haye, managing director van Bluebird Day: "Wij zijn enorm enthousiast om mee te mogen bouwen aan een mooi merk zoals Nespresso. Met creativiteit, ux-research, design en technologie creëren we een platform wat aansluit bij de doelgroep van morgen, terwijl we de klant van vandaag niet uit het oog verliezen. Vanaf het eerste contact was er een goede klik met het team bij Nespresso. Wij kijken er dan ook erg naar uit om samen de maximale impact te gaan creëren voor Nespresso en haar klanten.”

Over Nestlé Nespresso SA

Nestlé Nespresso SA is een toonaangevende pionier op het gebied van geportioneerde koffie van de hoogste kwaliteit. Het hoofdkantoor van Nespresso is gevestigd in het Zwitserse Lausanne. Het bedrijf is actief in 80 landen en heeft 13.600 medewerkers in dienst. In 2019 opereerde Nespresso in een wereldwijd retailnetwerk van meer dan 800 exclusieve Boutiques.

Met het AAA Sustainable Quality™-programma werkt Nespresso samen met meer dan 100.000 koffieboeren in 13 landen om duurzame landbouwpraktijken te integreren op koffieplantages en in het omringende landschap. In samenwerking met milieuorganisatie Rainforest Alliance, heeft Nespresso het AAA-programma in 2003 gelanceerd om boeren te helpen bij het verbeteren van de opbrengst en kwaliteit van de oogst, een duurzame koffieproductie te waarborgen en de leefomstandig­heden van de boeren en hun families te verbeteren.