PreflightZekerheid vóór je live gaat

Preflight by Bluebird Day

Nieuwe functionaliteiten op je webshop lanceren zonder risico? Impact meten op performance en conversie voor livegang? Met Preflight ga je zonder risico maar met zekerheid live.

Lees verder
Bluebird Day

Gefaseerd live gaan bij échte gebruikers

Bij de uitrol van een nieuwe checkoutflow, andere zoekfunctionaliteit of nieuw design van je productdetailpagina (PDP), wil je dat belangrijke metrics niet kelderen. Je wilt zekerheid, geen risico, en dat is precies waar Preflight voor zorgt. Met Preflight maken we de technologie die bedrijven als Netflix en Google hanteren beschikbaar voor Nederlandse merken, zodat zij écht datagedreven keuzes kunnen maken.

Hoe werkt Preflight

Zie Preflight als een validatielaag, waarmee je veilig en gecontroleerd test. Je rolt een nieuwe versie uit naar een kleine groep gebruikers, monitort realtime het effect en beslist op basis van de dat of je ermee verder gaat. Als performance, conversie, AOV of andere metrics verslechteren, draaien we de originele versie meteen terug. Omdat slechts een klein deel van je bezoekers de aangepaste versie ziet, houd je controle op de resultaten en minimaliseer je risico’s. Zo maken we een livegang minder spannend, maar vooral leuk. Geen verrassingen of omzetverlies, maar garantie op groei.

Wanneer en voor wie is Preflight relevant

Preflight is gebouwd voor e-commerce teams die wendbaar willen zijn, maar geen concessies willen doen in stabiliteit. Maar ook voor marketingteams die snel willen innoveren of voor C-level dat datagedreven keuzes wil maken. Het helpt je nieuwe features veilig uitrollen, zonder in te leveren op snelheid, conversie en klanttevredenheid door een onvoorziene fout of bug. Want een slechte ervaring kost niet alleen dat ene bezoek, maar mogelijk ook de toekomstige aankopen van diezelfde klant.

Anders dan een A/B test

Een A/B-test vergelijkt twee versies van een pagina om te zien welke beter presteert op een specifiek doel. Meestal gaat het om kleine visuele aanpassingen, zoals de kleur van een button of de volgorde van elementen. Anders dan A/B tests, kun je met Preflight grotere wijzigingen in zowel de back- en frontend testen. Hierbij kun je denken aan:

  • Nieuwe inrichting van filters

  • Tijdelijk prijsberekeningen opslaan

  • Een geheel nieuwe PDP

  • One-page checkout

  • Nieuw menu en footer

Meer informatie?

Met Preflight test je complexe releases veilig, meet je de impact, en ga je pas volledig live bij groen licht in de data. Meer weten?