UX DesignVan vorm tot functie voor de ultieme gebruikerservaring

Visual & UX design

Door slechte gebruikerservaringen verlies je miljarden omzet. Tegelijkertijd kun je met goede UX meer conversies genereren zonder meer verkeer. Ontdek de kracht van een digitaal design.

Lees verder

Onderscheiden en verleiden met visual design

Als je concurreert om de aandacht van je klanten, wil je opvallen. Meteen aanzetten tot actie. Tegelijkertijd moet het dicht bij de essentie van jouw merk passen, omdat jij je eigen verhaal vertelt. Wij zien het digitale landschap als een playground waar je invloed hebt op elke stap die je bezoekers nemen, van het doen van een aankoop tot het achterlaten van een review. Elk element heeft een functie. Om op te vallen, te navigeren, te verbinden of een combinatie hiervan. Of het nu gaat om de website, social media of advertenties: we ontwerpen een duurzaam design systeem met de perfecte combinatie tussen vormen, kleuren, typografie en fotografie. Consistent en congruent. Want herkenning is goud waard in een wereld vol afleidingen.

Grip op gebruikersgedrag met UX design

Soms willen bezoekers wél, maar houdt de gebruikerservaring ze onbewust tegen. Ze haken af omdat de weg naar bestellen, contact opnemen of klant blijven onnodig ingewikkeld is. Terwijl juist daar kansen liggen voor omzetgroei, hogere orderwaardes en merkloyaliteit. Met User Experience (UX) verbeter je het design door na te denken over dingen als functionaliteit, duidelijkheid, navigatie, psychologie en toegankelijkheid. Het betekent dat elke klik klopt, elke flow logisch aanvoelt en dat gebruikers intuïtief de weg vinden. Iets dat zeker belangrijk is bij abonnementsmodellen of maatwerkproducten.

Gestuurd op groei

Een design moet niet alleen goed voelen, UX draait om logica. Daarom gebruiken we samen met onze collega’s van Weekend het Triple Diamond framework. We onderzoeken eerst de gebruikers en tekenen een portret vanaf het eerste bezoek tot aan de laatste actie. We bepalen de navigatiestructuur, onderzoeken welke elementen waardevol zijn, welke vragen we van de gebruiker moeten beantwoorden en wat steeds de belangrijkste volgende stap is. Van kleur tot vormenspel, van font tot functie: we weten dat elke aanpassing een belangrijke keuze is voor succes. We navigeren niet blindelings, maar met oog op de gebruikerservaring.

Mogelijke UX-workshops:

01Accessibility workshopDoor de toegankelijkheidsvereisten te verifiëren en het ontwerp te testen op naleving van bepaalde normen, zorgen we voor inclusiviteit voor mensen met verschillende vaardigheden en behoeften.
02UX card sorting workshopWe vragen gebruikers om de content in categorieën te sorteren om inzicht te krijgen in hoe ze de informatie mentaal organiseren, zodat we de informatiestructuur en navigatie logisch kunnen inrichten.
03Customer journey mappingWe visualiseren en analyseren de gehele klantreis en alle interacties, om inzicht te krijgen in de ervaring van gebruikers.
04Ideation workshopMet brainstorms, mind mapping en andere creatieve denktechnieken, genereren en verkennen we ideeën voor specifieke ontwerpproblemen.
05Persona workshopWe ontwikkelen persona’s, die de kenmerken en behoeften van de doelgroep vertegenwoordigen, om de belangrijkste verbeteringen te identificeren.
06Usability testing workshopWe laten gebruikers realistische taken uitvoeren en feedback geven over de gebruiksvriendelijkheid van het ontwerp om de bruikbaarheid van het ontwerp te evalueren en bij te bijsturen.
07Wireframing & prototyping workshopWe maken wireframes en prototypes om de layout en functionaliteiten door te spreken en te komen tot structurele en interactieve elementen van de gebruikersinterface.

Nespresso

De coffee journey van Nespresso

Voor Nespresso itereren we op microniveau en brouwen jaarlijks zo’n 60 experimenten. Zodat het online bestellen van Nespresso-koffie net zo leuk wordt als het eerste bakje op de zondagochtend.

Functioneel platform met merkbeleving

Of het nu gaat om een nieuw e-commerce platform, andere navigatiestructuur of nieuwe klantreis, we ontdekken wat je doelgroep handig, mooi en gebruiksvriendelijk vindt. We werken naar een design systeem dat je merk herkenbaarheid geeft en met jouw doelgroep verbindt. Een platform waar we signalen opvangen nog voordat gebruikers afhaken of teleurgesteld raken. Ervaringen voor de manier waarop mensen zich gedragen, niet voor hoe we denken dat ze zich gedragen. Dat doen we met een multidisciplinair team van strategen, visual designers, developers en UX-specialisten, en samen met jou.

Navigeren naar succes?

De consument heeft veel keus en stelt hoge eisen. Laten we samen naar de tekentafel gaan en sturen op succes. Met een gebruiksvriendelijk, converterend en mooi ontwerp.