Blog

7 jaar op rij bovenaan de Emerce100

De Emerce100 van 2025 is uit en we staan opnieuw bovenaan in de categorie 'e‑commerce'. Dit jaar voor het zevende jaar op een rij, met zes sterren en een heleboel trots.

De Emerce100: elk jaar brengt Emerce de lijst met beste bedrijven in e-business uit. Het is het gevolg van een onderzoek, dat uitgevoerd wordt door het onafhankelijke bureau Motivaction. Aan vakgenoten wordt gevraagd om diverse bureaus te beoordelen op dingen als kennisniveau, betrouwbaarheid, prijs-kwaliteitverhouding, flexibiliteit en meer. Een plek in deze lijst is dus geen populariteitsprijs, maar een erkenning van vakgenoten. Zeker wanneer je bovenaan deze lijst staat met 6/7 sterren. Keer op keer, zeven jaar lang.

Met zo'n score konden we de Emerce100 ook dit jaar niet ongemerkt voorbij laten gaan. Dus maakten we een video. Niet met ronkende quotes of hero shots, maar met wat ons echt kenmerkt: creativiteit, teamgevoel en een beetje zelfspot.




Samen met klanten voor duurzame groei

De livegang van onze allereerste webshop in 1999. Het voelt niet eens als zó lang geleden, maar toch is er een hoop veranderd. We zijn enorm gegroeid, niet alleen qua mensen maar ook in kennis en dienstverlening. We bouwen niet alleen maar webshops, maar onderzoeken welk platform het beste aansluit op strategische plannen en wat helpt om de doelstellingen te behalen. Dat gaat verder dan een e-commerce platform. Het kan ook gaan om optimaliseren voor meer conversies, nieuwe features (zoals een maatadviescalculator) ontwikkelen of handmatige processen automatiseren voor een schaalbare organisatie.

Het is wat ons vak leuk maakt, waarom we het al een kwarteeuw volhouden. Elke samenwerking is anders en vraagt een andere route voor groei. Van een digitale transformatie van een franchiseformule voor meer aanwas van klanten en franchisenemers met Shopware als basis (Fortune Coffee) tot een stap vooruit in efficiëntie met Magento en Hyvâ (VANLIER) tot uitbreiding naar andere landen en de B2B markt met een Shopify platform (Cottona).

Wat onze klanten met elkaar verbindt is de drive om duurzaam verder te groeien. Daarom ben ik vooral trots dat we écht impact maken op die groeiambitie. De erkenning die we hiervoor van zowel klanten als vakjury’s krijgen maakt het extra mooi.

We staan niet alleen op nummer 1 in de Emerce100, maar domineren ook de Dutch Interactive Awards (DIA) in 2025. Maar liefst de helft van de nominaties in de categorie ‘e-commerce’ komt van onze hand. En hoe leuk dat ook is, gaat het bij ons vooral om de samenwerking met klanten. Dat zij tevreden zijn. Blijven. En met ons meegroeien. Samen met Brabantia vierden we vorig jaar ons 10-jarig jubileum en er zijn meer klanten waarmee we dit binnenkort mogen vieren. Dat zegt meer dan welk juryrapport dan ook. We blijven hier scherp op door de samenwerking met onze klanten te evalueren. Zo beoordelen onze klanten ons gemiddeld met een 8,5 en aan het eind van dit jaar streven we naar een 9+. Misschien ambitieus, maar dat zijn onze klanten ook.

We werken graag met bedrijven die verder kijken. Die de markt willen opschudden. Die ‘we hebben het altijd zo gedaan’ niet als argument accepteren. Klanten die ons uitdagen - en soms een beetje gek maken - om samen het beste resultaat te bereiken. Want juist in die samenwerking zit onze kracht. Niet voor even, maar voor de lange termijn. Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Laten we dan vrijblijvend kennismaken.

Neem contact op




Ook dit jaar staan we niet alleen aan de top van de Emerce100. Onze Handpicked collega’s van Boldly, Fingerspitz, Good News, Morrow, Norday, On Your Marks, Twentyseven, Unlock en Weekend staan ook bovenaan en als bureaugroep staan we dit jaar opnieuw op nummer 1.