b2b & b2c

Optimale winkelbeleving voor Hubo/ Multimate

De eerste stappen richting online zijn gezet door deze bouwmarktgigant. 

Lees de case

Het proces.

Omnichannel is het nieuwe winkelen

De eerste stappen zetten naar online. Altijd een gave klus! We zijn gestart met een opstellen duidelijke online koers die aansloot op de fysieke propositie. Zowel online als in de fysieke winkels moet de beleving gelijk zijn voor klanten van Hubo en Multimate. Doe-het-zelf'ers moeten de meest uiteenlopende klussen zelf kunnen doen. En zichzelf hierbij kunnen overtreffen. De dienstverlening richting de klant is dus een belangrijke peiler geweest. Evenals de voorbereiding op e-commerce. Een belangrijke volgende stap in de online strategie.

Meer over digitale strategie

230 persoonlijke  websites

Een goede basis is altijd belangrijk. Maar zeker met oog op de volgende e-commerce fase was het wenselijk om direct de juiste voorbereidingen te treffen. Dat hebben we gedaan. In Drupal. Want Drupal biedt de gewenste flexibiliteit en schaalbaarheid. We zijn gestart met de filiaalwebsites. Het systeem kan ingericht worden naar ieders wens. En dat is wel zo handig met 230 filialen. Wow! Ja je leest het goed, 230 persoonlijke filiaal websites dus! 

Meer over Drupal ontwikkeling

Koppeling met ASPOS kassasysteem

We hebben een koppeling op maat ontwikkeld, die de websites met het kassasysteem (ASPOS) synchroniseert. Want uiteraard is het belangrijk dat dit goed met elkaar samenwerkt. Door de koppeling kan ook het assortiment centraal beheerd worden. Een wijziging in het assortiment hoeft nog maar in één bron doorgevoerd te worden. En de voorraad is altijd up to date!

Meer over koppelingen

De oplossing.

De klus centraal

Vanuit de nieuwe strategie waarbij dienstverlening dus een belangrijke rol speelt, is de keuze gemaakt om niet producten maar klussen centraal te zetten. Je selecteert als bezoeker 'jouw klus'. Vervolgens wordt er stapsgewijs conent geboden die jou helpt om je klus te klaren! 

Een giga contentklus!

Een compleet nieuw platform vraagt natuurlijk ook om nieuwe te gekke content. Een gigantische contentklus volgde! En dus: aan de slag! Partner Breese heeft zich gestort op het produceren van video's, het schrijven van nieuwe teksten en de fotografie. En dat voor alle 230 winkels! 

Inspiratie platform

Om de klusser niet alleen te helpen maar ook te inspireren met wat er nog meer allemaal mogelijk is, creëerden we een inspiratie platform waar voorbeelden van wooninterieurs, maar ook binnen- en buitenklussen worden getoond. Inclusief eindresultaat! Voor de doe-het-zelf'er wordt het mogelijk gemaakt hier om leuke ideeën op te doen, te realiseren en te optimaliseren. Allemaal vanuit eigen klus-kracht. En een beetje hulp van producten en diensten van Hubo en Multimate natuurlijk ;-)

Resultaat

Top of mind bij de doelgroep

Door de klus centraal te zetten op het nieuwe platform, hebben we de online vindbaarheid en zichtbaarheid van Hubo en Multimate op lokaal niveau kunnen vergoten. Dit was dan ook een concrete doelstelling. Om in alle belangrijke en relevante online zoekopdrachten in Google lokaal naar voren te komen. En dus altijd bij de oriënterende consument in het visier te komen, wanneer die op zoek gaat online naar klusproducten, klusoplossingen en lokale doe-het-zelf winkels. Met andere woorden: we hebben met dit nieuwe platform een top-of-mind positie geclaimd bij de doelgroep. 

Meer weten over deze case?

Hi! Ik ben Richard, aangenaam! Ik ben account manager bij Bluebird Day en werk wekelijks samen met Hubo om de online doelstellingen te behalen.

Wil je precies weten hoe we dit doen?

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6