Digitale oogst en groei voor Boerschappen.

Digitale oogst en groei voor Boerschappen.

Met de nieuwe online omgeving groeit dé duurzame en eerlijke boodschappenboxbezorger ook hard op digitaal vlak.

Hongerig naar avontuur.

Boerschappen is een leverancier van maaltijdboxen maar dan écht anders. Ze staan voor: voeding die voedt uit een keten die deugt, zonder dat het ingewikkeld wordt. Alle producten komen van de lokale boer en worden binnen twaalf uur bezorgd. Je kiest uit de verschillende boxen die allemaal gezond, eerlijk en lokaal zijn. Boerschappen wil een eerlijke en duurzame transitie van de voedselketen. Om zo’n impact te kunnen maken, moet ze blijven groeien. Daarom vlogen we dit avontuur integraal aan met verschillende Handpicked labels: vanuit strategie en design stoomden we een volledig nieuwe app en website klaar.

Food commerce op het menu.

Boerschappen groeit als een mega-pompoen: opvallend en vastberaden. In de afgelopen twee jaar telden ze een groeipercentage van 500 procent. Die groei vraagt om automatisering. Bijvoorbeeld met een lopende band die het vullen van de maaltijdboxen efficiënter maakt, maar ook op digitaal vlak worden stappen gezet. We ontwikkelden een app en website voor Boerschappen from scratch.

Boerschappen e-commerce platformBoerschappen platform development

Een duurzaam recept.

Met de groei van Boerschappen is stabiliteit en schaalbaarheid nog belangrijker, dus kozen we voor het toekomstgerichte Shopware als e-commerce platform. Alles tot en met de eerste bestelling nemen wij voor onze rekening, zoals de registratie van de eerste box tot de betaling via Mollie. We zorgen er met onze API voor dat de systemen moeiteloos met elkaar communiceren over bijvoorbeeld orders, betalingen, content en abonnementen. Als er in het interne managementsysteem OutSystems een prijs of titel aangepast wordt, gebeurt dit automatisch ook in de app en op de website. Met die efficiëntieslag kun je gemakkelijk vooruitboeren!

Volledig geïntegreerd.

Op de Shopware website start de Boodschappen-reis. Een bezoeker bestelt een box en Mollie neemt de eerste betaling voor haar rekening. Wanneer het mandaat voor automatische incasso afgegeven is, reist de klant verder naar subscription management systeem Chargebee - en noemen we hem of haar een Boerschapper! Met onze API sturen we de gegevens door naar OutSystems waarna de motor van herhaalorders tot inpakservices gaat lopen. Met de app kan de Boerschapper boxen inplannen, pauzeren en ophalen, en heerlijke recepten inzien!

Boerschappen.nl e-commerce platform

Smaakvolle animaties.

We noemen de klanten Boerschappers. Hoe zij de producten van de boer op hun bord krijgen, hebben we uitgetekend in een Discovery workshop. Van het afsluiten van een abonnement tot de begroeting op de website, de uitstraling van Boerschappen is overal te herkennen. En om het verhaal van de Brabantse boodschappenbezorger kracht bij te zetten, maken we gebruik van smaakvolle animaties.

Boxen in Brabant.

Van de boer naar je bord: Boerschappen staat voor een korte keten zonder verspilling, vervuiling of driedubbele marges! Ook voor hun digitale ambities geven ze voorkeur aan lokale partners. Samen met onze collega’s van Weekend, E-sites en Fingerspitz zorgen we voor een smaakvolle totaalbeleving door de hele customer journey, met design, online marketing, een app en geïntegreerde e-commerce omgeving.

boerschappen.nl e-commerce platform

Van het land in je winkelmand.

De foodretail kent stevige concurrentie en supermarkten investeren sterk in de kwaliteit van producten, versconcepten en foodservice. Onderscheidend vermogen is daarmee nog belangrijker. Boerschappen heeft genoeg op het menu staan om dit ook in de toekomst te leveren. Bijvoorbeeld met een app waar gebruikers precies kunnen inzien waar de producten vandaan komen en hun eigen box kunnen personaliseren. Boerschappen wil echt impact maken en de food industrie veranderen. Voor zo’n appetijtelijk avontuur schuiven wij graag aan.

Meer cases.