Nespresso

De beste nóg beter maken

Iteratief en datagedreven het e-commerce platform van s werelds #1 koffiemerk verbeteren en betere aansluiting vinden bij de toekomstige doelgroep.

Het avontuur.

Nespresso was op zoek naar een flexibel platform om de time-to-market te verkorten en het beheer efficiënter te maken, zodat de focus kon liggen op hetgeen wat echt belangrijk is: het optimaliseren van de customer experience en verder groeien door periodiek veranderingen te testen en te implementeren. Want een bestelproces dat al jaren geoptimaliseerd wordt, wil je niet zomaar overboord gooien.
 

ClientNespresso Nederland
Websitenespresso.nl
ServicesDesignDevelopmentContentfulHeadlessCRO

Perfectie tot in de laatste druppel.

Daarom werken we met Nespresso periodiek aan challenges. Van het optimaliseren van de coffee journey, tot aan het reduceren van CO2-uitstoot en het ondersteunen bij nieuwe productintroducties.

Te beginnen bij het begin: om de customer experience te optimaliseren, wil je weten wie de doelgroep is. Op basis van kwantitatieve en kwalitatieve data en vanuit gesprekken met de gebruikers zijn de uitgangspunten voor de nieuwe UX geformuleerd. Door iedere aanpassing los te releasen en de impact te meten zorgen we ervoor dat alleen de veranderingen die positief bijdragen aan de klantervaring én conversie, daadwerkelijk worden doorgevoerd.

 

Reduceren van CO2 uitstoot

Eén van de challenges die we samen met Nespresso zijn aangegaan, was de doelstelling om de CO2-uitstoot te verlagen. De oplossing? Efficiënter producten  verschepen door klanten te stimuleren om koffie per vijf sleaves te bestellen. Op die manier kan de koffie optimaal worden verpakt, waardoor er enerzijds minder lucht wordt verscheept (en zodoende ook de CO2-uitstoot omlaag gaat) en anderzijds de gemiddelde bestelwaarde omhoog gaat!

 

Vertuo - voor grootse koffiemomenten

De nieuwe Vertuo koffies zorgen ervoor dat je - hoe je je ook voelt - op elk moment het beste uit jouw kop koffie halen. En de introductie van een nieuwe en innovatieve productlijn kan niet zonder de nodige digitale backup. We creëerde een prachtige omgeving waarin de nieuwe, perfecte koffie volledig tot zijn recht komt.

 

Vrijheid in het CMS

In de oude situatie had Nespresso weinig vrijheid om zelf de website te beheren waardoor de focus lag op het onderhoud in plaats van het verbeteren. Om snel in kleine iteraties te kunnen optimaliseren was een flexibel platform een vereiste. Daarom hebben we naast Hybris, ook Contentful ingezet. Contentful is een headless CMS dat enorm veel vrijheid geeft bij het inrichten van content types en structuren. Van promotiecampagnes tot productpagina’s, Nespresso kan de content zelf eenvoudig beheren en wijzigingen doorvoeren
 

Meer cases.