Webshop op maatMaatwerk code, meetbaar resultaat

Webshop laten ontwikkelen op maat

Webshop laten maken op maat? Geen standaard templates maar een custom platform ontwikkelen voor meer online zichtbaarheid, rendement en schaalbaarheid.

Lees verder
Bluebird Day

E-commerce platform laten ontwikkelen

Veel organisaties blijven doorbouwen op een bestaand platform dat niet toekomstbestendig of schaalbaar is. Op de korte termijn lijkt dat goedkoper, maar uiteindelijk kost het meer. Ze leveren in op online zichtbaarheid, orders via het platform, hogere orderwaardes en klanten komen niet terug voor een herhaalaankoop. Tegelijkertijd ben je daarmee meer tijd kwijt aan handmatig beheer en aan onderhoud. Een webshop ontwikkelen op maat is dan een goede keuze. Geen one-size-fits-all oplossing, maar een platform waarmee je doelstellingen realiteit maakt.

  • Meer online omzet

    Voeg nieuwe functionaliteiten toe die conversie stimuleren, de customer lifetime value verhogen en retouren verlagen. Breid uit naar nieuwe productgroepen, doelgroepen of andere landen.

  • Minder handwerk

    Je platform is volledig geïntegreerd met je CRM, ERP, PIM-systemen en je backoffice (Exact Online, AFAS, Dynamics 365, Mollie, Channable, SAP Business One). Alles werkt samen.

  • Betere klantbeleving

    Speel in op klantbehoeften en marktontwikkelingen door maatwerk voor productconfigurators, personalisatie, abonnementen en loyaltyprogramma's, die jouw merk onderscheiden

  • Schaalbaar en toekomstgericht

    Verouderde technologie en legacy maken je platform kwetsbaar voor cyberaanvallen en datalekken. Met een webshop op maat zorg je voor schaalbaarheid, vandaag en morgen.

Brabantia

Custom platform zonder rommel

Sinds 2014 ontwikkelen we voor Brabantia een platform op maat, voor haar brede assortiment, internationale verkoop en D2C-strategie. Op brabantia.com komen service, inspiratie en e-commerce samen, zonder concessies.

Hoe we te werk gaan

Van een nieuwe D2C-webshop voor INSTAX tot een custom Shopify-platform voor VIA VAI: wat we doen voor onze klanten is iedere keer anders, maar groei is datgene wat een garantie blijkt. Om dit te bereiken, doorlopen we meestal de volgende stappen.

01Kennismaking & discoveryIn een kennismaking bespreken we ambities, doelstellingen en uitdagingen en we bepalen samen de KPI’s (zoals conversie, schaalbaarheid of efficiëntie). Daarna volgt de discovery-fase waarin we de customer journey uitwerken, de eerste visuele en UX designs ontwerpen en de initiële backlog opstellen.
02Technology blueprintIn een visuele weergave zie je het IT-landschap met alle systemen, datastromen en verantwoordelijkheden. Vervolgens selecteren we het meest geschikte platform en zetten we een proof-of-concept op. Samen leggen we de roadmap en scope vast, waardoor alle deelprojecten, deliverables en benodigde resources helder zijn.
04Ontwikkeling & integratiesWe richten het gekozen platform in en integreren met het bestaande IT-landschap. Alle nieuwe functionaliteiten implementeren we, net zoals de visuele wensen voor aansluiting bij het merk. We werken in korte sprints en na iedere sprint presenteren we de voortgang, testen we samen de resultaten en verwerken we feedback.
05Testen & goliveAls alle gewenste functionaliteiten zijn gerealiseerd, volgt een feature-stop en richten we ons op integrale eindtesten. Voor de livegang gaan we soms gefaseerd live in een bepaald land of bij een kleine groep gebruikers (‘canary deployments’). Zo garanderen we stabiliteit en veiligheid, maar ook positieve resultaten op omzet, performance en andere metrics.
06Optimalisatie & groeiGebruikersdata en feedback geven inzicht in verbeterpunten en nieuwe kansen. Op basis hiervan plannen we een optimalisatiesprint waarin we de belangrijkste verbeteringen direct doorvoeren. Zo wordt het platform slimmer afgestemd op het gedrag van echte klanten en maakt jou als merk meer futureproof.
07Structurele samenwerkingWij geloven dat duurzame resultaten voortkomen uit een goed partnerschap. Daarom stellen we samen een strategisch jaarplan op waarin meetbare doelen en prioriteiten centraal staan. We evalueren periodiek de voortgang en sturen bij waar nodig. Tegelijkertijd verzorgen we onderhoud en support, zodat het platform goed blijft presteren.

Hoe weet je welk platform bij jou past

Zoek je eindeloze flexibiliteit of is een snelle time-to-market belangrijk? Zijn je klanten B2B, consumenten of allebei? Weet je wat je klanten in de toekomst willen? Onze strategen kijken niet alleen naar wat vandaag werkt, maar werpen een blik op de toekomst. De wensen van nu, ontwikkelingen die nog komen, doelstellingen en bestaande systemen vormen de input voor de keuze van het platform en de architectuur. Daarom werken we niet met één platform, maar kiezen de oplossing die past bij jou.

Vergelijk e-commerce platformen

Meer weten over de platformen Magento, Shopware, Shopify en commercetools? Bekijk de uitgebreide vergelijking op features, implementatietijd, kosten en meer.

Webshop laten ontwikkelen?

Een nieuwe webshop op maat? Wij helpen ambitieuze merken, B2B bedrijven en franchise ondernemingen vanaf de eerste schets tot optimalisatie na livegang.