Een succes- en
smaakvol food platform.
Gevoed door veranderende klantverwachtingen, toegenomen concurrentie en technologische vooruitgang, is het hebben van een eigen food platform steeds meer in trek bij f&b-merken.
Gevoed door veranderende klantverwachtingen, toegenomen concurrentie en technologische vooruitgang, is het hebben van een eigen food platform steeds meer in trek bij f&b-merken.
We starten vanuit jouw bedrijfsstrategie en onderzoeken hoe we jouw online omgeving daarop kunnen inrichten of uitbreiden. Natuurlijk wil je jouw assortiment op je platform tentoonstellen, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Zoals het koppelen van recepten aan specifieke producten of wil je de weergave van het assortiment timen op de tijd of locatie van je bezoekers. Misschien wil je werken met specifieke ophaallocaties of -levering per regio? Welke ingrediënten jouw food strategie ook omvat, we kiezen samen voor een succesvol e-commerce recept.
De foodretail kent stevige concurrentie en supermarkten investeren sterk in de kwaliteit van producten, versconcepten en foodservices. Een logisch gevolg van de consument die steeds vaker duurzaam en online koopt. Online boodschappen doen is sinds de pandemie steeds vaker dagelijkse kost. En volgens McKinsey zal het aandeel online boodschappen doen met 4 procent stijgen in 2030. De voordelen van een food platform:
Je kunt voorraadrisico minimaliseren met een slimme distributiestrategie.
Je wordt niet beperkt door de restricties van een partner en de oppervlakte van een winkel.
Met klantdata verhoog je de customer lifetime cycle van je klanten en speel in op de klantbehoeften.
Door in te spelen op klantinzichten en datagedreven te optimaliseren, zorg je voor meer omzet.
Marketing is belangrijk vóór, tijdens en na de livegang. We zetten jouw food platform op de kaart door hem te optimaliseren voor SEO. Wanneer bezoekers je webshop vinden zorgen we voor een heerlijke beleving, want die eerste indruk maak je maar één keer. We geven ze een portie smaakvolle beelden, pittige teksten en een fijne UX zodat ze converteren tot klant en terugkomen voor meer. Door continu op verschillende metrics zoals performance, churn rate en food waste te sturen, zorgen voor groei op jouw platform.
Een van de belangrijkste ingrediënten van jouw strategie is inspelen op de (toekomstige) wensen van de consument, die steeds vaker kiest voor duurzame, lokale en gezonde producten. Dat kan op verschillende manieren. Onze klant Boerschappen wil een eerlijke en duurzame transitie van de voedselketen en doet dit door maaltijdboxen direct van de boer aan de klant te leveren, zonder verspilling, vervuiling of driedubbele marges. Op tactisch niveau deden we een aanpassing samen met onze klant Nespresso. Op Nespresso.nl stimuleren we bezoekers om koffie per vijf sleeves te bestellen om zo niet onnodig veel lucht te verschepen. Slim en effectief!
Wij helpen je met ieder e‑commerce vraagstuk en realiseren je beoogde doelstellingen.
We ontwerpen unieke, gebruiksvriendelijke ervaringen zodat je doelgroep converteert en terugkeert.
Van platformkeuze tot ontwikkeling op maat, wij bouwen op basis van jouw business case.
Met marketing, CRO en datagedreven doorontwikkeling, creëren we maximaal rendement.
Hi, mijn naam is Daniel en ik ben strateeg bij Bluebird Day. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met me op, dan drinken we een kop koffie!