b2c

Brabantia

Een inspiratievol e-commerce platform, om de stijgende lijn in het online succes van Brabantia voort te zetten. 

Lees de case

Het proces.

Nieuwe focus: Designed For Living

Met een stevige internationale groei voor ogen, zijn we een intensieve, langdurige samenwerking aangegaan met Brabantia. Een prachtig traject, en nog steeds! Met de veranderende e-commerce wereld, was een flexibel platform steeds meer een vereiste. Zo hebben we in één jaar tijd de e-commerce omgeving overgezet van Magento 1 naar Magento 2 en het platform aangepast aan de nieuwe merkstrategie: Designed for Living. Daarbij hoorde natuurlijk een nieuw design, welke we in samenwerking met creative agency Weekend hebben vormgegeven. Met Brabantia’s 100 jarige bestaan, was het nieuwe platform de kers op de taart.

Inspiratievol e-commerce platform

De nieuwe Brabantia website is een centraal communicatieplatform voor alle consumenten van Brabantia. De bezoeker kan hier werkelijk voor alles terecht: producten en service, maar ook inspiratie. Daarnaast biedt het platform overzicht, in alles dat Brabantia te bieden heeft. En inspireert het de doelgroep. E-commerce, inspiratie en service komen samen, zonder te veel concessies. Als meertalig platform met een breed assortiment van zowel producten als service-artikelen, was dit de uitdaging. En daar deinzen wij niet voor terug!  

Campagne pagina's

Naast het centrale platform, zijn we ook aan de slag gegaan met diverse campagne pagina's, zoals die van de Brabantia Bo collectie. Stijlvolle prullenbakken met een nieuwe kijk op afval. Deze campagne websites passen geheel in de strategie die Brabantia voor ogen heeft.

De oplossing.

Multifunctioneel Magento 2 Commerce

Een stabiele en perfecte webshop ontwikkelen: daar zijn wij goed in! Na een uitgebreide pakketselectie, kozen we voor het platform van Brabantia voor Magento 2 Commerce. Veelzijdig, responsive, schaalbaar en meertalig op te zetten. Het vernieuwde Magento platform is goed vindbaar en voldoet aan de laatste webstandaarden. En vooral enorm gebruiksvriendelijk, door de page builder tool en uitgebreide zoekfunctie.

Integratie PIM systeem

Om het interne proces van Brabantia aan te passen aan het digitale landschap, hebben we verschillende grote stappen gezet. Zoals de implementatie van het PIM systeem. Via dit systeem wordt alle productinformatie via een centrale database gevoed. Voor de replatforming was het een uitdaging om het systeem opnieuw te koppelen met het PIM-systeem. Alle data en mapping van gegevens werd herzien waardoor het platform zo efficiënt mogelijk kon worden ingericht Dit leverde een enorme efficiëntieslag op voor Brabantia!  

Meer over koppelingen

Inspireren met augmented reality

Enjoy The Doing, Brabantia wordt het contentplatform voor de huishoudelijke klusjes, en verandert daarmee haar productfocus naar klantfocus. De content staat centraal, van blogartikelen over de beste strijkplank tot nuttige keukenhulpjes. Inspirerende content vindt ook haar weg naar augmented reality (AR). Als interieurmerk wil Brabantia producten maken die je huis of keuken mooier maken. Precies dat willen ze zo goed mogelijk laten zien! De ultieme manier daarvoor is het ‘live’ tonen van producten in je eigen omgeving met behulp van AR, welke door onze collega Boldly XR, ook een Handpicked agency, wordt mogelijk gemaakt.

Meer over augmented reality.

Het resultaat.

Optimalisatie & online marketing

Het resultaat is een langdurige samenwerking waarbinnen we het platform gerealiseerd hebben en continu bezig zijn om alle processen rondom het platform te optimaliseren. Om zo de stijgende lijn in het online succes van Brabantia verder voort te zetten. De prestatie van het platform wordt nauwlettend in de gaten gehouden en ook op dit vlak voeren we nog constant optimalisaties door. Via A/B tests bijvoorbeeld. Door de implementatie van Google Analytics Enhanced E-commerce, zijn we in staat nog betere analyses uit te voeren. Samen met Brabantia bestuderen we de resultaten en sturen we bij waar nodig richting de gestelde targets. 

Meer over online marketing

Meer weten over deze case?

Hi! Ik ben Richard, aangenaam! Ik ben account strategist en sales manager bij Bluebird Day en werk wekelijks samen met Brabantia om de online doelstellingen te behalen. Wil je precies weten hoe we dit doen?

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6