
Branding, service & e‑commerce.
Een inspiratievol e-commerce platform, om de stijgende lijn in het online succes van Brabantia voort te zetten.
Het avontuur.
Een nieuw online platform wat naadloos aansluit bij de nieuwe merkstrategie “Designed for Living” en zorgt voor zowel een betere merkbeleving als de groei van het eigen D2C kanaal.
Client | Brabantia |
Website | brabantia.com |
Services | DesignDevelopmentMagento CommerceCROIntegratie PIM/ERPAugmented Reality |
Een sterk partnership.
Een sterke partnership en een hechte samenwerking zijn twee belangrijke ingrediënten om mooie resultaten te boeken. Samen met Brabantia hebben we een nieuw e-commerce platform op basis van Magento 2 Commerce ontwikkeld en de nieuwe merkstrategie online doorvertaald. Met vaste intervallen worden alle doelen geëvalueerd en de acties voor de daaropvolgende periode uitgezet. Een intensieve samenwerking waarmee we de sterke online groei van Brabantia wereldwijd weten te continueren.
De oplossing.
De nieuwe Brabantia website is een centraal communicatieplatform voor alle consumenten van Brabantia. De bezoeker kan alles vinden op het platform, van garantie en service tot een overzicht van alles wat Brabantia te bieden heeft. E-commerce, inspiratie en service komen samen, zonder concessies.
Een unieke propositie.
Als merk met een D2C strategie is het belangrijk om een onderscheidende propositie op je eigen kanaal te creëren, door echt waarde toe te voegen aan de klantreis en meerwaarde te bieden ten opzichte van de andere kanalen. Voor Brabantia is dat: “Enjoy the doing”. Enerzijds met een contentplatform voor de huishoudelijke klusjes, van blogartikelen over de beste strijkplank tot nuttige keukenhulpjes. Anderzijds gebeurt dat door te inspireren met prachtige fotografie, video’s en de mogelijkheid om je eigen product te ontwerpen én via augmented reality in je interieur te plaatsen. Daarnaast speelt service een belangrijke rol! Door de koppeling met Webpower en Magento kunnen relevante mailings worden verstuurd aan de hand van een aankoop die is gedaan. Klanten kunnen zelf ook specifieke informatie opvragen over het aangekochte product met de online service assistent middels de streepjescode.
Volledig geintegreerd.
Om het interne proces van Brabantia aan te passen aan het digitale landschap, hebben we verschillende grote stappen gezet. Alle productdata op de website komt vanuit het PIM-systeem Syncforce. De supportvragen van klanten zijn geïntegreerd met Zendesk, waardoor support bij Brabantia gestructureerd binnenkomt en klanten vanuit hun account de lopende vragen kunnen inzien. En door het Warehouse Management Systeem (WMS) te integreren is de orderstroom en het logistieke proces zo efficiënt mogelijk ingericht. Al met al een grote efficiëntieslag voor Brabantia!
