b2c

Brabantia

Stijgende online verkoopcijfers met het meertalige e-commerce platform voor Brabantia! 

Lees de case

Het proces.

Nieuwe online focus: de eindgebruiker

Brabantia heeft het grootste gedeelte van haar bestaan aan winkeliers geleverd. Direct contact met de eindconsument was er jarenlang niet. Maar met de oprichting van eigen winkels, moest hier verandering in komen. Online ging hierbij een belangrijke rol spelen. Met een stevige internationale groei voor ogen, zijn we een intensieve, langdurige samenwerking aangegaan met Brabantia. Een prachtig traject, en nog steeds! Want e-commerce is nooit klaar. 

Inspiratievol e-commerce platform

De nieuwe focus op eindgebruikers betekende niet alleen een cultuuromslag voor de klantenservice en in de logistieke processen, ook 'online' moest op de schop. De nieuwe Brabantia website werd een centraal communicatieplatform voor alle consumenten van Brabantia. De bezoeker kan hier werkelijk voor alles terecht: producten en service, maar ook garantie. Daarnaast biedt het platform overzicht, in alles dat Brabantia te bieden heeft. En inspireert het de doelgroep. 

Campagne websites

Naast het centrale platform, zijn we ook aan de slag gegaan met diverse campagne websites, zoals die van de Brabantia Bo touch bin. Een stijlvolle prullenbak met een nieuwe kijk op afval. Deze campagne websites passen geheel in de strategie die Brabantia voor ogen heeft.

De oplossing.

Multifunctioneel Magento 

Een stabiele en perfecte webshop ontwikkelen: daar zijn wij goed in! Voor het platform van Brabantia kozen we voor Magento. Veelzijdig, responsive en meertalig op te zetten. Het vernieuwde Magento platform voldoet aan de laatste webstandaarden en is goed vindbaar.

Integratie PIM systeem

Om het interne proces van Brabantia aan te passen aan het digitale landschap, hebben we verschillende grote stappen gezet. Zoals de implementatie van het PIM systeem. Via dit systeem wordt alle productinformatie via een centrale database gevoed. Dit leverde een enorme efficiëntieslag op voor Brabantia! 

Meer over koppelingen

Het resultaat.

Optimalisatie & online marketing

Het resultaat is een langdurige samenwerking waarbinnen we het platform gerealiseerd hebben en continu bezig zijn om alle processen rondom het platform te optimaliseren. Om zo de stijgende lijn in het online succes van Brabantia verder voort te zetten. De prestatie van het platform wordt nauwlettend in de gaten gehouden en ook op dit vlak voeren we nog contstant optimalisaties door. Via A/B tests bijvoorbeeld. Door de implementatie van Google Analytics Enhanced E-commerce, zijn we in staat nog betere analyses uit te voeren. Samen met Brabantia bestuderen we de resultaten en sturen we bij waar nodig richting de gestelde targets. 

Meer over online marketing

Meer weten over deze case?

Hi! Ik ben Richard, aangenaam! Ik ben account manager bij Bluebird Day en werk wekelijks samen met Brabantia om de online doelstellingen te behalen.

Wil je precies weten hoe we dit doen?

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6