Innoveren met Kunstgrasnet

Augmented reality werd realiteit tijdens deze innovatiesprint.

Lees de case

Innovatiesprint. 
 

Innoveren in e-commerce

Meten is weten, een welbekend begrip, maar iets waar het vaak misgaat. Zo ook bij de klanten van Kunstgrasnet. Mensen houden niet van meten en vaak worden meetfouten gemaakt. Bijvoorbeeld doordat de rolmaat veel te kort. Het gevolg: niet genoeg kunstgras bij het aanleggen van de tuin. Of juist te veel kunstgras! Dit staat een aankoop van kunstgras in de weg. Kunstgrasnet biedt wel de service aan om gratis de tuin op te meten zodat meetfouten voorkomen kunnen worden. Maar, dit kan makkelijker dachten wij. En vooral veel leuker! 

Echte mannen meten niet

Met augmented reality

Kunstgrasnet is producent van onderhoudsvrij kunstgras en wil graag haar online verkoop dus verhogen, door onzekerheid en ongemak tijdens het aankoopproces te verlagen. Het antwoord op dit vraagstuk zagen wij in de mogelijkheden van augmented reality, waarmee als het ware een digitale laag over de werkelijkheid wordt gelegd. 
 
Meer informatie over augmented reality
Innoveren met augmented reality

Augmented reality app.
 

Denk groot en word groter

Om dit vraagstuk aan te pakken, kwam het team van developers samen tijdens de kwartaal kick-off. Diverse mogelijkheden van augmented reality vlogen over tafel. Vervolgens werd onderzocht welk innovatieve idee antwoord gaf op het vraagstuk van de klant. Na deze creatieve sessie werd een meeting ingepland met de klant en werden de mogelijkheden en wensen besproken. Alle ideeën van zowel de klant als het team werden op een grafiek geplot: wat krijgt prioriteit en wat heeft voorkeur? 

Makkelijk meten, mooi resultaat

Met augmented reality ben je in staat om een digitale laag over de werkelijkheid te leggen, en hiermee wordt het dus een stuk eenvoudiger om resultaat te visualiseren. Maar ook het opmeten van ruimtes is goed mogelijk in augmented reality! De uitkomst van de innovatiesprint met Kunstgrasnet werd een app. Een app die oppervlaktes foutloos opmeet, het kunstgras op de gewenste oppervlakte visualiseert en het mogelijk maakt om direct een bestelling te plaatsen. Makkelijk dus en heel efficiënt. Want als consument bestel je precies de juiste hoeveelheiden dat scheelt onnodige kosten.

Makkelijk meten met augmented reality: innoveren in e-commerce

Augmented reality in de browser

Na twee weken sprinten werd niet alleen de augmented reality app over de streep getrokken. Ook werd ervoor gezorgd dat de applicatie ‘gewoon’ in een browser te gebruiken is. Consumenten downloaden steeds minder vaak een mobile app. Vooral voor eenmalige aankopen, zoals kunstgras, is dit een struikelblok. De oplossing: een augmented reality app die snel en makkelijk in de browser te gebruiken is! En juist dát maakt het een innovatie binnen e-commerce. 

Meer informatie over de innovatiesprint.

Augmented reality app voor kunstgras

Innovatiesucces.

Het principe is simpel: Bluebird Day wil voorop lopen in e-commerce en klanten kunnen niet achterblijven. Vanuit een strategisch opzicht wordt gekeken hoe een innovatie van waarde kan zijn voor een specifieke klant. En zo wordt een innovatie-sprint omgezet naar innovatie-succes.

Meer informatie?

Hi! Ik ben Richard, aangenaam! Ik ben sales manager bij Bluebird Day en kan je alles vertellen over onze innovatiesprints. Geef me gerust een belletje!

Neem contact op of bel me op 076 204 304 6