Rogelli - B2B en B2C voor sportliefhebbers

Eén B2B / B2C omgeving voor sportliefhebbers.

Met het nieuwe platform kan Rogelli de (online) afstand ten opzichte van de concurrenten wereldwijd écht vergroten.

Het avontuur.

Met een liefde voor sporten zoals hardlopen, wielrennen, triatlon en fitness, produceert Rogelli comfortabele sportkleding voor een brede doelgroep. Het gaat bij hen niet zozeer om de prestaties, maar om genieten van elke kilometer en ieder hobbeltje op de weg. Enjoy the distance, dat is waar ze voor staan. Onder het bewind van professionele wielrenners en sportfanaten, heeft Rogelli al jarenlang succes. Voorheen lag de focus op B2B, nu maken ze een inhaalslag naar B2C en steken ze nog meer landsgrenzen over.

ClientRogelli Sportswear
Websiterogelli.com
ServicesDesignDevelopmentMagento Open SourcePimcoreMicrosoft DynamicsOnline Marketing

Rechtstreekse verkoop aan de consument.

Rogelli is van oorsprong een pure B2B-speler, maar zet sinds jaren ook voet op het B2C-speelveld. Om de consument te bedienen ontwikkelden we een platform waarbij content creatie een belangrijke pijler was. Zo hebben we een Stories-pagina ontworpen waar persoonlijke verhalen worden gedeeld en is er ook een Enjoy the Distance podcast. Tegelijkertijd verliezen ze B2B niet uit het oog. Om het bestelproces te versnellen, blijven we de B2B-omgeving optimaliseren. B2B en B2C komen samen in één omgeving, waarvoor we een geheel nieuwe architectuur hebben ontwikkeld in Magento.

Enjoy the distance, samen.

Bij Rogelli draait het niet alleen om de individuele prestaties, maar ook om het teamgevoel. Daarom hebben we een teamgear pagina ontwikkeld waarmee klanten een gepersonaliseerd kostuum voor het team kunnen ontwerpen. Net als de klanten van Rogelli, werken wij samen als een team met Rogelli in sprints. Dat doen we om de online zichtbaarheid te vergroten, een efficiëntieslag te behalen voor Rogelli en om hun internationale ambities waar te kunnen maken. Deze samenwerking heeft al mooie resultaten opgeleverd, op naar een volgende rit.

Internationaal meters maken.

Wielrenprof Rini Wagtmans heeft een belangrijke rol gespeeld in het succes van Rogelli. Hij nam in 1992 het merk over nadat hij de wereld over vloog voor diverse wedstrijden. Rogelli zelf heeft ook internationale ambities. Met het vernieuwde platform kunnen ze hun internationale voortgang zelf in de hand houden doordat ze nieuwe storefronts eenvoudig kunnen aanmaken. Wanneer je internationaal groeit, is het nog belangrijker om data consistent en beheersbaar te houden. Daarom hebben we Magento gekoppeld aan Pimcore en Microsoft Dynamics 365 Business Central. Op deze manier kan Rogelli de (online) afstand ten opzichte van de concurrenten wereldwijd écht vergroten.

Rogelli webshop integraties

"Bluebird Day en Rogelli zijn samen het avontuur aangegaan om een compleet nieuwe beleving te bouwen in de vorm van een nieuwe website. Een beleving waar de kleding, Enjoy the distance, motiveren en inspireren centraal staan. Na een jaar intensief bouwen, reviewen en alles wat bij het proces komt kijken zijn we maart 2021 live gegaan. Het resultaat: een gave website waar we ontzettend trots op zijn, die door steeds meer sporters ontdekt wordt."

 

Melvin Wagtmans
CEO Rogelli

Bluebird Day informatie