Rogelli
Cases

Eén B2B / B2C omgeving voor sportliefhebbers

Lees meer

Internationaal meters maken op het B2B én B2C parcours

Rogelli heeft al jarenlang succes onder professionele wielrenners en sportliefhebbers: voorheen lag de ambitie alleen op B2B, maar ze maakt nu een inhaalslag naar B2C-verkoop. Daarom ontwikkelden we als team een geheel nieuwe architectuur op basis van Adobe Commerce en Pimcore, wat we koppelden aan Microsoft Dynamics 365. Met de nieuwe omgeving kan Rogelli eenvoudig de verschillende websites aanpassen binnen dezelfde omgeving en blijft alle productdata up-to-date. Ook de rit naar bestellen is een stuk sneller voor zowel B2B- als B2C-klanten. Met een sterk gebouwd platform, meer efficiëntie en online zichtbaarheid, kan Rogelli de (online) afstand ten opzichte van concurrenten wereldwijd vergroten.

rogelli.com
KlantRogelli Sportswear
ServicesStrategie & adviesVisual designDevelopmentAdobe CommerceMicrosoft DynamicsPIMMarketing
SpeelveldB2C commerceB2B commerce

Of je nu een fervente fietser bent die de wegen domineert of een toegewijde hardloper die kilometers verslindt, bij Rogelli vind je wat je zoekt. Met een liefde voor sport produceert zij comfortabele sportkleding zoals gestroomlijnde fietsbroeken en ademende hardloopshirts, maar ook voor fietshelmen of verduisterende fietsbrillen kun je er terecht. Rogelli heeft een duidelijke missie: sporters inspireren en motiveren om plezier te hebben. Want hoewel ze zelf competitief de brug willen slaan tussen passie voor sport en stijlvolle functionaliteit, gaat het bij hen niet zozeer om prestaties. Rogelli staat voor genieten van iedere kilometer, elk hobbeltje op de weg en het ritme van de rit.


Na een jaar intensief bouwen, reviewen en alles wat bij het proces komt kijken zijn we live gegaan. Het resultaat: een gave website waar we ontzettend trots op zijn.

Melvin Wagtmans

CEO bij Rogelli

Inhaalslag van B2B naar B2C verkoop

Onder het bewind van professionele wielrenners en sportfanaten, heeft Rogelli jarenlang daverend succes. Vooral via retailers en B2B-klanten mag zij zich sterspeler noemen. Om sporters ook direct te bedienen en de liefde voor sport te delen, legt Rogelli zich toe aan een direct-to-consumer strategie. Door direct in contact te staan met klanten, vergaren ze waardevolle informatie over bijvoorbeeld een bepaald model of stof waar ze op kunnen inspelen vanuit hun productie- of marketingdivisie. Op die manier kunnen ze een betere aansluiting vinden met sportliefhebbers. Met een type kledingstuk, maar ook met communicatieuitingen.

Tactiek bepalen

Snel schakelen, slim spelen, dan haal je voorsprong. Zoals je voor iedere wedstrijd of competitie zou doen, bespreken wij een tactiek om de harten van sporters te veroveren. Op bedrijfsniveau, maar ook op persoonsniveau. We onderzoeken hoe Rogelli samen met bestaande verkoopkanalen het e-commerce speelveld betreedt en hoe zij internationale ambities omzet in successen.

Branding en techniek samenweven voor internationale ambities

Wielerprof Rini Wagtmans heeft een belangrijke rol gespeeld in het succes van Rogelli. Hij nam in 1992 het merk over nadat hij de wereld over vloog voor diverse wedstrijden. Rogelli heeft ook internationale ambities. Om landsgrenzen over te steken zorgden we voor een herstructurering van de technische architectuur. Met de nieuwe integraties maakt Rogelli eenvoudig nieuwe storefronts aan voor ieder land en houden we data consistent en beheersbaar door Adobe Commerce te koppelen aan Pimcore en Microsoft Dynamics 365 Business Central. Als team verenigd, werken de onderlinge systemen met elkaar samen. Om een ervaring te geven die niet alleen converteert, maar de gebruiker laat genieten van de rit. Met collecties en verhalen die inspireren om de veters te strikken, op te stappen of het diepe in te duiken.

In de hogere versnelling voor een nog krachtiger merk

Met Rogelli hebben we gedemarreerd op gebied van internationale én B2C-verkoop, maar de eindstop is nog lang niet in zicht. Samen met Fingerspitz zorgen we voor meer naamsbekendheid onder alle sportfanaten. In het bijzonder bij sporters in teamverband om de verkoop van Rogelli’s teamwear te stimuleren. Maar hoe vind en overtuig je een geheel team om dit te doen? Door gebruik te maken van het dialect dat alleen wielrenners gebruiken - zoals ‘jus in de benen’ en een ‘koffiemolentje draaien’ - zetten we een test op waar fietsers hun rol in het team konden bepalen. Met succes verkregen we 1943 leads voor een CPL van 0,33 euro en een conversieratio van 37 procent. Met zulke campagnes creëert Rogelli afstand van haar concurrenten.

Digitaal versnellen?

Weten waar kansen liggen voor jouw organisatie? Graag een van onze e‑commerce strategen spreken en sparren? Neem dan contact met ons op.